sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

היא היכולת להבין את החיים הפנימיים ( מחשבות , עמדות , מניעים , חלומות ורגשות ) ולהיות מודעים להם , ועל בסיס זה לאמץ דרך חיים משמעותית . ניתן להציג חוויה זו כמשוואה שצד אחד שלה הוא תנאי החיים של היחיד ואילו צדה השני הוא צרכיו האובייקטיביים והסובייקטיביים ( רייטר , : ( 1997 חברה , ששואפת להגדיל את איכות החיים של אנשים עם מוגבלות בקרבה , צריכה לאפשר ולאתגר את פיתוח החשיבה העצמית הרציונלית של האנשים עם המוגבלות , לפתח את מודעותם לכו חות שלהם , לבחירות שהם עושים בחייהם ולאחריות שלהם על התנהגותם וחייהם . על החברה לעודד את האנשים עם מתכלות להציב לעצמם יעדים , לנהוג על פיהם ולרכוש כבוד לעצמם ולזולתם . ( שם ) על פי ניסוח זה , איכות החיים מבטאת את הפער ( dissonance ) בין תנאי החיים לבין הצרכים האובייקטיביים ( המקובלים בחברה שבה חי הפרט ) והסובייקטיביים ( הדרישה האישית בתוך טווח של אפשרויות קיימות בחברה . ( ככל שפער זה יקטן ( על ידי שיפור תנאי החיים או צמצום השאיפות , ( כן תעלה איכות החיים , מכאן ששיפור איכות חיים יתאפשר על ידי פיתוח תפיסה חשיבתית אוטונומית , רציונלית ואחראית של האדם עם המוגבלות . הכללה תתרום לשיפור איכות החיים של ילדים עם מוגבלות אם היא : א . תפתח סביבות תומכות המאפשרות נגישות שוויונית למשאבים . ב . תשנה תפיסות , עמדות ואמונות כלפי אנשים עם מוגבלות . ג . תאפשר הזדמנויות שוות לכול , ולאנשים עם מוגבלות , בכלל זה , להיות שותפים בפעילויות חברתיות משמעותיות . ד . תפתח את האוטונומיה של האדם עם המוגבלות ואת העזתו לנצל את ההזדמנויות הנקרות בדרכו . אילר א : 2- א » כות חיים כמשוואה בין תנאי חיים וצרכים של היחיד

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help