sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

רוק דמי ! החינוך המיוחד מה12- ביולי 1988 גורס כי : כמאה לקבוע השמתו של ילד חרי ג , תעניק ועדת ההשמה זכות קדימה להשמתו במוסד חינוך מוכר ש אינו מוסד לחינוך מיוחד ( כנסת ישראל , , . ( 1998 שילובו המוצלח של ילד חריג בכיתה רגילה , אף כי הוא אתגר חינוכי מהמעלה הראשונה , מציב קשיים ומכשולים לא מעטים . 1 הוא דורש מן הצוות החינוכי הכשרה מתאימה , ידע ומסירות . . 2 הוא מחייב טיפוח הסובלנות בקרב התלמידים ואנשי ההוראה כלפי השונות . . 3 הוא מצריך הכנת חומר למידה מתאים לצרכים הייחודיים של כל תלמידי הכיתה . יחידת הוראה זו נועדה לשמש כלי עזר בידי מורי המורים , הסטודנטים והמורים , המפקחים והמנהלים , על מנת להתמודד עם האתגרים ועם הקשיים בשילוב ילדים בעלי מוגבלות גופנית במסגרת לימודים רגילה . הקורא ימצא בה רקע פסיכו-חברתי ורפואי על אודות המגבלות העיקריות שיש לאוכלוסייה המונה קרוב ל 4 ° / 0- מכלל הילדים . כמו כן כוללת היחידה הצעות לפעילויות גופניות בשיעורי חינוך גופני ובהפסקה , ודרכי התמודדות עם הכנה לטיולים ופעילויות פנאי . המידע ביחידה נתמך בממצאי החקר המדעי ובהתנסות מעשית . ההנחות שעליהן מבוססת יחידת הוראה זו הן אלה : . 1 לתלמיד עם מוגבלות גופנית צרכים התפתחותיים ( גופניים , רגשיים , שכליים וחברתיים ) הזהים לאלה של כל ילד . אולם גורמים רבים , כגון היעדרות עקב ניתוחים תכופים , קשיי נגישות , לעתים קשיי דיבור , יחס שלילי של החברה מסביבו , ועוד , מפריעים למימוש צרכים אלה . על המורה מוטלת החובה להסיר גורמים מגבילים אלה במידת האפשר . . 2 ילד עם מוגבלות יכול להשיג הישגים ולמצות את יכולותיו , אם ההתייחסות אליו תהיה כאל אישיות כשירה ( קומפטנטית , ( שיש לאתגר למימוש עצמי למרות הקשיים האובייקטיביים ( מכשולי נגישות ) והסובייקטיביים ( רגשות ועמדות של הילד ושל זולתו . ( . 3 התפקוד המוטורי הוא בסיס להתפתחות קוגניטיבית בגיל הילדות , ופגיעה בו מהווה גורם סיכון להתפתחות פסיכומוטורית וחברתית לקויה . הצלחה במשימות גופניות ספורטיביות עשויה להביא ילד עם מוגבלות גופנית לידי שינוי תפיסתו כלפי גופו מ"עול" ו"בוגדני" ל"בעל ערך" ו"משמעותי , " ובתוך כך להעלות גם את הדימוי העצמי שלו .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help