sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

»> רק : 2 חב 0 י 0 ^ קוגעיגףבי של לקוח . לגזיז ץ ! לפני שחלו ההתפתחויות האחרונות בידע הנוירולוגי , הייתה קיימת הסכמה כללית בחקר ליקויי הלמידה כי המקור לקשיים ולכישלונות הוא בתהליכים קוגניטיביים . עם זאת , נחלקו החוקרים בדעותיהם לגבי אפיון התהליכים האלו . חלקם סברו , שהמשגת הקשיים מתמקדת בתהליכים ברמה נמוכה של כישורים בסיסיים ( וקשיים בלמידה בתפקידים מורכבים בכיתות הגבוהות משקפים על פי גישה היררכית זו את ההשפעה של הליקויים הבסיסיים . ( אחרים סברו , שיש ליקויים משמעותיים ייחודיים בתהליכים המורכבים של עיבוד מידע , שהגישה ההיררכית אינה מספקת להם מענה . לדיון תאורטי זה יש השלכות לא רק על ההמשגה וההבנה של הליקויים , אלא גם על תהליכי האבחון והטיפול . ליץוייס כתהליכיס כסיסייס ר . קצב של עיבוד הגירויים חלק מהחוקרים , התומכים בגישה ההיררכית , מניחים כי האבחון והטיפול בתלמידים חייב בראש ובראשונה להתמקד בבחינת המיומנויות הבסיסיות ( כגון בחינת מהירות העיבוד של גירויים אודיטוריים וויזואליים , אבחון מודעות פונולוגית או טיפול באבני היסוד של קריאה ופענוח . ( לדעת אחת מקבוצות החוקרים , שהתמקדה בתהליכים הבסיסיים , בעייתם של התלמידים מתמקדת בשאלות הקצב והתזמון של עיבוד הגירויים הבסיסיים . הביטוי האבחוני לכך הוא הקושי בתפקידים המחייבים שיום מהיר : כאשר התלמיד מקבל תפקיד המחייב אותו לתגובה מהירה לגירוי אודיטורי או ויזואלי ( אות כתובה , משבצת צבע או צליל , ( הוא פועל ביתר איטיות מבן גילו ( Merzenich et al ., 1996 ; Tallal et al ., 1996 ) המחקר הנוירולוגי הצביע על המקבילה האנטומית לשוני זה , ומיקד אותו בגודל התאים העצביים במוח , הקשור למהירות ההולכה של המידע . על פי גישה זו , מקור הקושי של הילד בתפקידים השונים , כגון תפקידים פונולוגיים , הוא לקות במהירות העיבוד של התפקיד הבסיסי המשפיע על התהליכים המורכבים . [ Temporal processing deficit ] לקות זו , לדעת החוקרים , היא סיבת הקצב האיטי של תלמידים עם ליקויי למידה , קצב המשתמר בביצוע תפקידי קריאה וכתיבה לאורך כל שנות הלימודים . היא גם סיבת הקושי לבצע במהירות מטלות קוגניטיביות , קושי המאפיין תלמידים עם ליקויי למידה בכל שלבי התפתחותם . אחת ההשלכות היישומיות של התפיסה הזו היא הדרישה המקובלת לתוספת זמן במבחנים הניתנת לתלמידים אלו על מנת לאפשר להם לבטא את ידיעותיהם . על פי גישה זו , האתגר הטיפולי הוא ללמד את התלמידים לפעול מהר יותר , כלומר , לעבד במהירות מידע פונולוגי .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help