sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פרק : 1 גזי ; לקוח . לגזי ררו קיימות הגדרות שונות ללקות למידה . לצורך הדיון בחוברת זו מוצגת ההגדרה המקובלת על חוגים רחבים של אנשי מקצוע בתחום ליקויי למידה : ( on Learning Disabilities National Joint Committee ) " לקות למידה הוא מונח כללי שמתייחס לקבוצת הפרעות הטרוגנית המתבטאת בקשיים משמעותיים ברכישה ובשימוש בהקשבה , דיבור , קריאה , כתיבה , המשגה , ו / או יכולות מתמטיות . הפרעות אלו הן פנימיות לפרט , ומניחים שנובעות מדיספונקציה נוירולוגית מרכזית , והן יכולות להופיע לאורך מעגל החיים . על אף שלקות למידה יכולה להתרחש בו זמנית עם תנאים מגבילים נוספים ( פגיעה חושית , פיגור שכלי , הפרעה רגשית וחברתית , ( או תנאים חיצוניים ( הבדלים תרבותיים , הוראה לא מספיקה או לא מתאימה , ( אין לקות הלמידה תוצאה ישירה של תנאים אלו . ( NJCLD , 1994 ) . " בהגדרה זו יש התייחסות למקור אפשרי של הליקויים - דיספונקציה ( תפקוד לא תקין ) נוירולוגית מרכזית . למודלים התפתחותיים רב ממדיים יש חשיבות מיוחדת - תאורטית ויישומית בהבנת התלמידים . זאת מאחר שהמשגת תפקודם מותנית בבחינת יחסי הגומלין המתקיימים בין יכולות הפרט לקשייו , שהם פנימיים , לבין משתני סביבה ודרישותיה בגילאים השונים . המדובר בלקות ראשונית ( לא תוצאה של השפעות סביבה ) שפוגעת ביכולת האדם ללמוד , כלומר פוגעת בקשר בין היחיד לסביבתו . ההמשגה מצביעה על שלוש קבוצות של תהליכים הקשורות לשפה במובן הרחב של המושג ( כולל שפה מתמטית ושפה חברתית , ( שבהן יכולה להתמקד הלקות של התלמידים : 0 לקות בתהליכים של קליטת מידע מהסביבה . לקות בתהליכים האחראים לעיבוד המידע , לשמירתו ולארגונו ( תהליכי עיבוד . ( לקות בתהליכים האחראים להפקת מידע ( תהליכי ביצוע . ( מקובל להשתמש במודל התפתחותי , כי על מנת להבין את לקות הלמידה ראוי לבחון את התלמיד בתפקידים הנגזרים מציפיות בקבוצות גיל ובמסגרות תרבותיות . תפקידים אלה מוצגים בפניו בהקשרים לימודיים בשלבי ההתפתחות השונים . הבסיס הנוירולוגי של הלקות עומד ביסוד השימוש במודלים נוירו-התפתחותיים . ר , ר , גיע / ייעוירו-י ^ פו / חוי / יי ; הגישה הנוירו-התפתחותית מתמקדת בחקר יחסי הגומלין בין רכיבים גנטיים ובין השפעות סביבתיות , זאת כדי להבין את ההשפעה של הליקויים , שבסיסם הוא תפקוד נוירולוגי , על ההתפתחות באופן כללי ועל הקשיים הספציפיים של תלמידים לקויי למידה . על פי גישה זו , המוח נתפס כמערכת המורכבת מתת-מערכות נוירולוגיות ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help