sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ידי השרים לבחון את הסוגיה בגישה מערכתית רב-ממדית , ולהתייחס בהמלצותיה לשאלות אבחון , חינוך וטיפול . המלצה 2 ב- "דו"ח הוועדה לבחינת מצבם של תלמידים עם ליקויי למידה" התייחסה להכשרה למורים ולבעלי מקצוע טיפוליים , והיא הדגישה את הדברים הבאים : כל עובדי החינוך בשלבים השונים של הכשרה להוראה ובהשתלמויות חייבים ללמוד ולרכוש ידע עדכני בתחומי לקות הלמידה , מאחר ולמורה בחינוך הרגיל יש תפקיד מרכזי במימוש היכולת של תלמידים עם ליקויי למידה , המהווים לרוב חלק בלתי נפרד מהכיתה הרגילה . המלצה : 2 . 1 חברי הוועדה ממליצים על הכשרה ( במכללות ובאוניברסיטאות ) והשתלמות של כל הגננות והמורים בחינוך הרגיל והמיוחד בנושאי לקות למידה וליקויים התפתחותיים בגיל הרך . כמו כן ממליצה הוועדה כי לפיתוח הקורסים תתלווה הערכה , ותיבדקנה דרכים לשילובן של טכנולוגיות חדשות . עם זאת , הוועדה לא בחנה את השאלות המתעוררות בהקשר לתפקידי המורים בכיתות ההטרוגניות , ומהם הנושאים והמיומנויות הדרושים להם על מנת לבצע כהלכה את מטרות החינוך וההוראה . כן לא בחנה הוועדה , אילו השלכות יש לזיהוי התלמידים ולהתייחסות לצורכיהם המיוחדים , לא רק על התלמידים עם הצרכים המיוחדים , אלא גם על תהליכי למידה של תלמידים רגילים ועל האווירה הכיתתית . הדיון בחוברת זו יתמקד בשתי קבוצות של שאלות . . 1 סוגיות הקשורות להמשגת הלקות - וההשלכות על שאלות האבחון , סוגיות ההוראה המותאמת לצרכים המיוחדים והטיפול החינוכי הדרוש לפיצוי הליקויים . . 2 סוגיות המתמקדות בפרספקטיבה הכיתתית - תפקיד המורה בהתייחס לשילוב התלמידים ולהתפתחותו המקצועית . כבסיס לדיון יוצגו מודלים תאורטיים להבנת הלקות , הביסוס המחקרי העדכני [ בהתייחס לממצאים המבוססים על דרכי בדיקה נוירולוגיות חדשות כגישות הדמיה ] והתהיות שהוא מעורר בהתייחס לשאלות יישומיות .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help