sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

גזבוא : "גז ^ יאוו ; m 'h 10 ו / לגזידיפ לקויי לגזידח במערכי חחיעור יויגיליו במערכת החינוך בישראל מתפתחת "מציאות חדשה" בעקבות הגידול המהיר בזיהוי תלמידים בעלי ליקויי למידה . ראוי להדגיש כי מקובל בארצות רבות שתלמידים עם ליקויי למידה הם הקבוצה הגדולה ביותר של תלמידים בעלי צרכים חינוכיים מיוחדים , ומרביתם לומדים במסגרות חינוכיות רגילות . על פי סקרים בין-לאומיים , לכ 10 ° / 0- מהתלמידים יש ליקויי למידה ספציפיים בדרגות חומרה שונות ואפיונים שונים , ובכל כיתה ניתן לצפות למצוא 4-2 תלמידים עם ליקויי למידה . על פי סקרים מקובלים , יותר מ- ם 50 ° / מהתלמידים המוגדרים כתלמידי חינוך מיוחד הם תלמידים עם ליקויי למידה . בשנים האחרונות גדל מספרם בכל שכבות הגיל - החל במסגרות קדם יסודיות ועד לחטיבה העליונה בתיכון . לחצים עקיבים ומתמשכים של הורים הביאו להכרה בצורכיהם של תלמידים אלה , ובהדרגה החלה המערכת החינוכית לטפל במיסוד התמיכה בהם ובהתאמת דרכי למידה לקשייהם . עם זאת , ובמפתיע , לא ניתנה הדעת למשמעויות שיש לזיהוי תלמידים אלה בכיתה ולשילובם בה לגבי גורמים אחרים : המחנך , המורה המקצועי ותלמידי הכיתה שללא קשיים מוגדרים . כמו כן , לא נבחנו הדילמות החינוכיות שמעוררת המציאות החדשה והשלכותיה על תהליכי הכשרת מורים וההשתלמויות שהם זקוקים להן לתפקוד יעיל . מטרת נייר הדיון היא לבחון את רכיביה של "המציאות החדשה" ואת הדילמות השונות שהיא מעוררת . לשם כך , נבחנו שני היבטים מרכזיים : א . צורכי התלמידים בהתאם להמשגה של לקות הלמידה על פי תפיסות נוירו-פסיכולוגיות עדכניות . ב . צורכי המורים בחינוך הרגיל , וזאת במסגרת ההגדרות של מטרות החינוך ותהליכי רכישת מידע והשתמעויותיהם - בהתייחס למכלול התפקידים החינוכיים שממלא המורה בכיתה עבור כל התלמידים . כן מובאים בחשבון יחסי הגומלין שלו עם מומחים , עם צוותים בין מקצועיים ועם ההורים . בנוסף , נדונו שאלות המתייחסות להתפתחות המקצועית של המורים בשלבים שונים של הקריירה שלהם . ברור כי במסגרת נייר הדיון אין אפשרות להעמיק בכל אחת מהשאלות ואף לא להציע פתרונות חד משמעיים . אולם יש בו פתיחה לדיון מתמשך , ודיאלוג בין הגורמים המעורבים בהכשרה והשתלמות מורים ואנשי המקצוע בתחום ליקויי למידה . בשנת 1997 מינו שר המדע ושר החינוך ועדה שנועדה לבחון את מצבם של תלמידים עם לקויי למידה . "הבסיס לעבודת הוועדה הייתה ההכרה בזכותו הטבעית של כל אדם לשוויון הזדמנויות , וחובת הח 0 רה ליצור תנאים למימושה . " הוועדה נתבקשה על

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help