sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

בפרק השישי , הוא הפרק המסכם של החיבור , הדיון נסוב על השתמעויות ישירות ועקיפות להכשרת המורים . עולות וצפות בעיות ודילמות באבחון הקשיים ובהפניית התלמידים לאבחון מקצועי וקשיים בהפעלת ההמלצות לדרכי טיפול מתאימות . המחברת מודעת לקושי בהגדרת בסיס הידע שיש להקנות בתכניות ההכשרה . המלצתה היא שיש צורך בפיתוח דיאלוג מתמשך בין מורי המורים , המומחים בהכשרת מורים , לבין המומחים בתחומי ההוראה והטיפול בתלמידים לקויי-למידה . דיאלוג זה הכרחי , למרות הטענה שתכניות ההכשרה המסורתיות עמוסות בלאו-הכי ואין להוסיף עליהן תחומי למידה חדשים . חובה לעשות זאת , כי חייבים להכין את המורים הטירונים למפגש עם תלמידים השונים מן התלמידים הרגילים . לדעת המחברת , קורס בודד בלקות הלמידה לא יענה על צרכים אלה . "ההכשרה צריכה להכין את המורה לעבוד בבתי ספר שיהפכו את כלל המורים והתלמידים לקהילות לומדות הבוחנות את עצמן ואת מחויבותן ליחיר בקבוצתו . " מחויבות זו ליחיד בקבוצתו , הבעיות והדילמות הקשורות בבחינתה הן הן הבולטות כמסר מרכזי בחיבור זה . הבעיות והדילמות המוצגות בפרקי החוברת נועדו לעורר הדים ותגובות בדיון ציבורי מתמשך בקרב מורי המורים המלמדים במכללות ובמסלולי ההכשרה השונים . בדיון זה אנו מצפים לשמוע באופן מיוחד את קולם של מורי המורים במסלול החינוך המיוחד . נקבל בברכה תגובות ביקורת והצגת עמדות שונות מן העמדות המוצגות בחוברת זו . הן ירחים ויעמיקו את הדיון בנושא שחשיבותו למערכת החינוך אינה מוטלת בספק . נראה לנו כי ראוי שהחוברת תוצג על שולחן הדיונים במועצות הפדגוגיות במכללות . תגובות והערכות ביקורת נשתדל להביא לידיעת הציבור הרחב בדרך של פרסום בכתביעת או בדרכי פרסום אחרות . משה זילברשטיין

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help