sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

/ > y > j > דבר חיבורה של פרופ' מלכה מרגלית "לקות למידה בכיתה ; דילמות חינוכיות במציאות החדשה , " הוא הרביעי בסדרת ניירות הדיון בהוצאת מכון מופ"ת . סדרה זו מוקדשת לנושאים מעוררי מחלוקת עקרוניים , שמן הראוי להביאם לשולחן הדיונים בפני ציבור מורי-המורים . לדעת החוקרים , כעשרה אחוזים מן התלמידים בכיתות רגילות בכל מסגרות הגיל , מאופיינים כתלמידים עם לקויי למידה מסוגים שונים וממדרגות חומרה שונות . מערכת החינוך חייבת לתת את דעתה למציאות החדשה , שבה תלמידים אלה משולבים בכיתות הרגילות . השאלה כיצד להקנות למורים כלים למיסוד המקצועי של התמיכה בתלמידים אלה , חייבת לעמוד במרכז השיח הציבורי של מורי-המורים . חיבורה של פרופ' מרגלית מסב את תשומת לבנו - המורים ומכשירי המורים - למשמעויות ולהשתמעויות הנובעות מזיהוי התלמידים האלה ומשילובם בכיתה הרגילה . במבוא לחוברת מצהירה המחברת , שמטרתה לבחון את המציאות החדשה של הכיתות שבהן משולבים תלמידים עם לקויי למידה : מחד גיסא מתוך התייחסות לצרכים המיוחדים של התלמידים האלה , ומאידך גיסא - בהתייחסות לצורכי המורים בכיתות אלה , ומתוך התכוונות להיענות לצרכים של כל התלמידים בכיתה . ועדה שמונתה על ידי שר החינוך לבחינת מצבם של תלמידים עם לקוי למידה קבעה במסקנותיה , בין השאר , ש"כל עובדי החינוך בשלבים השונים של ההכשרה להוראה ובהשתלמויות חייבים ללמוד ולרכוש ידע עדכני בתחומי לקות-הלמידה , מאחר שלמורה בחינוך הרגיל יש תפקיד במימוש היכולת של תלמידים עם לקויי-למידה , המהווים לרוב חלק בלתי נפרד מהכיתה הרגילה . " ran הוועדה לבחינת מיצוי יכולתם של תלמידים לקויי למידה , משרד החינוך התרבות והספורט יוני ( 1997 בשלושת הפרקים הראשונים המחברת פורסת ממצאי מחקר ותאוריות עדכניות בתחום הנדון מתוך מחשבה והתכוונות לחפש את בסיס הידע הנדרש למורים ולמורי מורים בטיפול בלקות-הלמידה . היא מרחיבה את הדיבור בהצגת השוני באסטרטגיות הלמידה של תלמידים עם לקות למידה בהשוואה לתלמידים רגילים , ומעלה את הדילמות החינוכיות והטיפוליות באבחון הקשיים של תלמידים אלה והטיפול בהם . בפרקים הרביעי והחמישי המחברת מציגה סוגיות הקשורות בהיבטים חברתיים ובהישגים-לימודיים בכיתות שבהן קיים השילוב , עם דגש על תפקודו של המורה בכיתה שכזאת . היא דנה בשאלה כיצד להפוך את המציאות של הכיתה ההטרוגנית , שבה משולבים תלמידים עם לקות למידה , למנוף להעצמה פרופסיונלית של המורה , תוך הצגת השאלה כיצד למנוע ממציאות זו להפוך לרועץ ולזרז את תהליכי השחיקה של המורה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help