sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

להתעמק במשמעם של מילים וביטויים ולהתייחס לסדר הדברים . המטרה היא להקנות ללומדים הבנה בפשוטו של מקרא כדרך שפירשוהו פרשני ימי הביניים . יתרה מזו , תכנית הלימודים לבית הספר הממ '' ד מציבה שורה של התנהגויות לומד בתחום של הבנת המקרא , שעיקרן רכישה של מיומנויות ייחודיות להבנת הפרשנות . על בסיס המיומנויות הנדרשות שם מוצעות בזה שתי חטיבות של מיומנויות חטיבה א - המיומנויות הדרושות כדי להבין את המקרא . 1 הלומד יגלה בפסוק את הקושי אשר מצריך ביאור . . 2 הלומד ימיין את הקשיים שהועלו לסוגיהם השונים . . 3 הלומד יציע תשובות לשאלות ולקשיים שהועלו . . 4 הלומד יחפש בפרשנות את התשובות לקשיים שמצא בכתוב . . 5 הלומד ידע ליישם עקרונות פרשניים ( מושגים וכללים ) כדי להסביר פסוק שטרם למד . . 6 הלומד ידע לבאר עניין בשלמותו תוך התייחסות למקבילות מקראיות ולפרשנים הדנים באותו עניין . חטיבה ב - המיומנויות הדרושות כדי להבין את הפירוש . 1 הלומד יכיר את אותיות רש"י ויבחין בין מובאה מהפסוק ( ד"ה = דיבור המתחיל ) לבין הפירוש . . 2 הלומד יעמוד על הקושי שעמד בפני הפרשן . . 3 הלומד יבחין בין לשונו של הפרשן לבין מקור קדום שהוא מצטט . A הלומד ידע לקרוא פרשן כראוי ( יפסק אותו , יחלק לקטעי משמעות , יבחין בשאלה , בתשובה ופו . 5 . ( ' הלומד יבחין בין פשט לדרש בהתאם לשיטתו של הפרשן . . 6 הלומד ידע לפרש את הפסוק על פי פרשן מסוים . . 7 הלומד יעמוד על הייחודיות של הפרשן 1 א . יכיר ויבין את מטבעות הלשון שלו . ב . יעמוד על ההבדל בין פירושיו השונים . ג . יזהה את סוגי הקשיים שהוא נוהג לטפל בהם . ד . ידע את שיטתו הפרשנית בביאור המקרא . . 8 הלומד ינסה לעמוד על מקורותיו ועל מניעיו ( הפסיכולוגיים , הפילוסופיים , התבוננות בראליה , תשובה למינים וכוי ) של הפרשן .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help