sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

שבו הייתה הכשרה פדגוגית לגננות בסמינר , והכשרה להוראת דיסציפלינות באוניברסיטה , שבו המורה בבית הספר היסודי לא ידעה לא מדע ולא ספרות . בזמן כזה איננו יכולות לעמוד מן הצד . אנו מבקשות להשמיע את קולם של מורי המורים , ולהגבירו . מחקרים על מורי מורים מלמדים מה שעולה מסיפורי החיים שאותם שמענו ממורי המורים למדעים וממורי המורים לספרות . להיות מורה מורים אינו עניין טריוויילי או "טבעי" למומחה בדיסציפלינה . הנחה מוטעית היא שאפשר בקלות להעביר מורה המלמד מדעים או ספרות בבית הספר התיכון או באוניברסיטה להוראה בהכשרת מורים . ( Loughran , Berry & Corrigan , 2001 ) סיפורים כמו של רוני , של קרן , של דפנה , של נועה או של סלים מדגימים מהו התהליך הארוך של התפתחות מקצועית וגיבוש תפיסה של תפקיד של מי שמכשיר מורים , עובר המומחה בתחום הדיסציפלינה . מורי המורים הם קבוצה שותקת . אולי אין הם משמיעים את קולם בשל תנאי העסקתם בחלקי משרה קטנים , המונעים מהם תנאים כמו קביעות וקידום אקדמי , אולי בשל היות רוב הסגל האקדמי במכללות להכשרת מורים נשים ( תרן , , ( 2005 ואולי מסיבות אחרות . מורי מורים לא יצאו למאבק נגד הקיצוץ בתקציבי המכללות לחינוך , כשם שלא נאבקו על תנאי העסקתם כאקדמאים בעלי תארים מתקדמים , המופלים לרעה בהשוואה לעמיתיהם באוניברסיטאות או במכללות האזוריות . לצערנו , קולם של מורי המורים אינו נשמע כמעט , גם בסוגיות עקרוניות הנוגעות ללב הידע שלהם : הכשרת מורים . בציבור אין מבינים את אופי עבודתם , אין מבינים את השפעת ההוראה הייחודית בדיסציפלינות על הדור הבא של המורים ואת חשיבותה של השפעה זו נוכח אופיים המיוחד של הסטודנטים להוראה . מי שאינם מומחים בתחום אינם מבינים את הייחוד שבשילוב שבין ידע דיסציפלינרי , לבין ידע פדגוגי וידע על הלומד בתחומי הלמידה השונים ולסוגי ידע נוספים . אלו הן מיומנויות ויכולות הנתבעות ממורי המורים . לקובעי המדיניות ניתנות במות להצהרות על אודות שינויים במערכת הכשרת המורים . סיפורי מורי המורים המובאים בספר מאפשרים הקשבה לשינוי מנקודת מבטו של מורה מורים . בחרנו במטפורות השביל , הדרך , הצומת והמסע כדי לתאר את התהליכים שעברו מורי המורים המרואיינים . מטפורות אלה הן כרונוטופים מרכזיים בתולדות התרבות האנושית מראשיתה ועד ימינו . הכרונוטופ הוא ביטוי שטבע בכטין ( בכטין , , ( 2007 כשילוב שבין ממדי הזמן ( כרונוס ) והמרחב ( טופוס . ( התפתחות אנושית מתרחשת מאז ומעולם בשני ממדים אלה , תוך

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help