sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

מורי מורים , מעבר לידע שהוצג בדרך הנרטיבית . בחרנו לעצב מודל של תהליך ההתפתחות המקצועית של מורי מורים , המציע תיאור סכמטי של הידע שבנינו ( והוא מובא בפרק הרביעי . ( ספרנו , העוסק בסיפורי חיים של מורי מורים למדעים ומורי מורים לספרות חורג מתחום העיסוק בחינוך , וחודר לתחום עיסוקם של אנשים שעובדים עם אנשים בפרופסיות אחרות . המתעניינים בתהליכי התפתחות מקצועית יוכלו למצוא בו נקודת מוצא לחשיבה ולהתפתחות . הספר הוא זימון לקריאה שהוא "מסע דיאלוגי" שעשוי לעמת את הקורא עם דרכים שבהן צעד , עם שבילים שבהם חיפש דרך ועם צמתים שבהם עמד בפני הכרעות לא פשוטות בחייו המקצועיים . דיאלוג קשוב עם הסיפורים יאפשר לקורא לראות את מה שחווה במהלך מסע חייו , מנקודת מבט אחרת . אנו מאמינות כי מפגש עם הסיפור כמתודה המעניקה כלים לשחזור ולחשיבה , קריאה בסיפורים המובאים בספר , ניתוח הסיפורים והמודל המוצע - עשויים להיות מפגש קריאה מעניין ונקודת מוצא לדיאלוג של למידה בעבור אנשי מקצועות שונים , חוקרים , וסטודנטים . בעוד שלעצם המחקר פנינו כדי לשמוע סיפורי חיים על שינויים בחשיבה , מטרת כתיבת הספר היא לשמש מעין מערכת הגברה לקולותיהם של מורי המורים . שמענו סיפורי חיים של גברים ונשים , יהודים וערבים , העוסקים בתחומים שונים של הוראה ומחקר במדעים או בספרות . למרות השונות הרבה בקולותיהם , המכנה המשותף להם הוא תפיסת תפקידם כמי שמכשירים להוראה . כתיבתנו מביאה לידי ביטוי את שאיפתנו להשמיע את קולם של מורי המורים בדיסציפלינות הנזכרות לעיל , שעיסוקם הוא הכשרת הדור הבא של מורים . אלה אנשים שהקדישו את חייהם לבניית ידע ייחודי בדיסציפלינות שלהם , ובמקביל ידע של מי שעוסקים בהכשרה להוראה . ספרנו נכתב בתקופה שבה מעמד ההכשרה להוראה במכללות לחינוך שנוי במחלוקת . מעמד המורה נחות , הטובים והטובות בקרב הצעירים בוחרים במודע שלא לפנות להוראה ( ארנון , גרינספלד , זייגר , פרנקל ורובין , . ( 2006 ועדות ממלכתיות טוענות כנגד ההכשרה להוראת דיסציפלינות במכללה ( מדינת ישראל , משרד החינוך , התרבות והספורט , כוח המשימה הלאומי לקידום החינוך בישראל , . ( 2005 ההתנהלות של קובעי המדיניות בחינוך מובילה לקראת מהלך המסיג אותנו עשרות שנים לאחור , לעידן

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help