sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

לוותה באמפתיה לתהליך שעברו , ולדיאלוג שניהלנו - לא רק עמם , אלא גם בינינו וכל אחת מאיתנו בינה לבין עצמה - על אודות הסיפור . בעבור רוב המרואיינים , הראיון היה הזדמנות ראשונה לדבר על חיפוש מתמשך ולא קל אחר מה שייחודי ורלוונטי בעבורם בעולמם המקצועי כמורי מורים למדעים או לספרות , ואפשרות לחלוק עם הזולת את הפתרונות שגיבשו לעצמם . בעבורנו תהליך ההקשבה למרואיינים וההתעמקות בסיפורו של כל אחד ושל כל אחת מהם תוך כדי עבודת המחקר שלנו , היו אמצעי לתהליך משמעותי של למידה , שבעקבותיה התבוננו מחרש בסיפורינו ( גדרון , , ( Connelly & Calandinin , 1990 ; 2006 ובחנו את עשייתנו המקצועית ואת הבנתנו על אודות תהליכי התפתחות מקצועית של מורי מורים . מסיפורי מורי המורים שהאזנו להם , למדנו על אודות המורכבות של תהליכי שינוי והתפתחות מקצועית , על אודות הגורמים השונים המעורבים בתהליך ועל אודות הגורמים המשותפים בהם . לפיכך , הלמידה שלנו , הייתה בשני נתיבים : בנתיב הנרטיבי קיימנו דיאלוגים כין הסיפורים ששמענו לבין סיפורינו , ובנתיב האנליטי ניסינו לבנות מודל מכליל , החורג מהמבט הפרטי , לתיאור תהליך העשוי להתייחס לרבים , ואולי אפילו לחרוג מתחומנו המקצועי . ייחודו של הספר טמון לא רק בשיתוף הפעולה בינינו - חוקרת מדעים וחוקרת ספרות - אלא בניסיוננו להציע נקודת מבט המשלבת מחקר וכתיבה נרטיביים , עם כתיבה מחקרית המקובלת במחקר כמותי ובמחקר כספרות . בגישה הנרטיכית אנו מציעות לקוראים להקשיב לסיפורים המובאים כפרק הראשון בספר ולקיים עמם דיאלוג , בדומה לדיאלוגים שאנו קיימנו עם המרואיינים , עם סיפוריהם ובינינו . בתור מרכיב נרטיבי נוסף , אנו מגישות לקוראים ( בפרק השלישי כספר ) וינייטות ( תמונות ) מתוך סיפורים ששמענו , ואת פרשנותנו להם תוך קישור להיבטים תאורטיים של התפתחות מקצועית , שינוי ושינוי תפיסתי . הנושאים התאורטיים שבהם אנו עוסקות נדונים - כעניין בפני עצמו - בפרק השני . במקביל , לאורך הספר , ובעיקר בפרק הרביעי , אנו משתפות את הקוראים בנרטיבים שלנו , בתהליך ההתפתחות המקצועית שעברנו אנו ובדיאלוג שבינינו . נתיב מיוחד במסע התפתחותנו , היה המחקר המשותף וכן כתיבת הספר שלפניכם . מכיוון שאנו עובדות בגישה המשלבת פרדיגמות ומתודולוגיות , חיפשנו דרך שבה נוכל להציג את הידע שבנינו באשר להתפתחותם המקצועית של

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help