sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הסיפור שלנו , הסיפור שלבם בספר שלפניכם אנו מתארות את התחקותנו אחרי תהליכי שינוי שעברו מורי מורים המלמדים מדעים או ספרות במכללות להכשרת מורים כישראל . תהליך השינוי תבע מהם משאבי זמן ונפש מרובים , נכונות ללמידה , חשיבה , אמונה בדרך שבה הם הולכים ולעתים גם אומץ . הליכה בדרכים ובשבילים השונים שבהם בחרו - הובילה אותם ליעדים אשר איאפשר היה לשערם מראש . אנו חוקרות העוסקות בהוראה ובהכשרת מורים : חוה מלמדת מדעים ב'מכללה ירושלים' וב'מכללת בית רבקה . ' אילנה מלמדת ספרות וספרות ילדים ב'מכללה ע"ש לוינסקי . ' לעיסוק בהכשרת מורים הגענו לאחר הוראה - במשך שנים - בחטיבות השונות של בית הספר . לימדנו בשתי המסגרות במקביל , בבית ספר ובמכללה , ובמהלך השנים סיימנו שתינו לימודים לתואר שלישי . בהיותנו נשים , אימהות , מורות וסטודנטיות חווינו מהלך חיים של התפתחות והשתנות בכל אחד מתחומי חיינו . הכרנו זו את זו כתכנית "עמיתי חשיבה" ב'מכון ברנקו וייס , ' שעוצבה כמסגרת לימודים ייחודית למורי מכללות להכשרת מורים . למרות ההבדלים בינינו , בתרבות , באורח החיים ובתחומי העיסוק , אנו עוסקות יחד בלמידה ובחקר של תהליכי חשיבה , בכלל , וחשיבה בדיסציפלינות שלנו , בפרט , זה שמונה שנים . מצאנו כי השאלה באיזו מידה מושפעת חשיבתנו מן הדיסציפלינה שאנו עוסקות בה - משותפת לשתינו . שאלה זו הייתה נקודת מוצא לעיסוק בסדרת מחקרים שערכנו יחדיו . ביקשנו לבדוק כיצד עולמן של הדיסציפלינות השונות מעצב תפיסות המתייחסות לחשיבה וכן עמדות של עמיתנו במוסדות להכשרת מורים כלפי חשיבה בדיסציפלינה , שכל אחת מאיתנו עוסקת בה . נובוא רק ארור כך י 7 ץ . ג . ן את ההשתנות ( גורי , , 2004 עמ' ( 316

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help