sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

כמורים האחראים על תהליך הלמידה וההערכה של התלמידים בכיתה . בניסיון לברר את תפקירי ההערכה חשוב להתייחס לתפקיד ההערכה כחלק מהתהליך של גיבוש הדימוי המקצועי שלהם . כמו כן , יש להתייחס לתפקיד שיש להערכה בטיפוח מודעות למחויבות אתית . יש להתייחס להשפעה ולאחריות שיש לסטודנטים כלפי תלמידיהם , ולשאוף לכך שהסטודנטים יבינו את ההיבטים האתיים של פעולותיהם , העשויות להשפיע בעתיד , בהיותם מורים , על תלמידיהם Campbell &) . ( Hammond , 1990 1981 ; Herman , Klein & Abedi , 2000 ; Millman & Darling- Thiessen , 2001 ; Cochran-Smith , 1999 , 2001 ; Guba & Lincoln , בתהליך הכשרת המורים מתקיימת דואליות מתמדת המבליטה את הבעייתיות שבפעולות ההערכה . הסטודנטים המכשירים את עצמם למקצוע ההוראה היו והנם מושאים של תהליכי הערכה , והם מביאים אתם את ההיסטוריה הפרטית של חוויות אישיות שחוו כתלמידים בבית ספר . ניסיון זה ישמש כמרכיב משמעותי של הידע שעתיד לשמש אותם כמעריכים בעתיד . התרשמויות מאירועים מגוונים שבהם היו הם המוערכים ישמשו כבסיס אישי , אינטימי ומשמעותי ביותר עבורם בבואם להגדיר את תפקידם כמורים העוסקים בהערכה . ( Smith , 1999 Cochran- ) גישות קונסטרוקטיביסטיות ( 1983 Argyris & Schon , 1974 ; Schon , ) על התפתחות החשיבה של מורים מעידות על ההשפעה הרבה שיש לחוויות אישיות על אופן תפקודו של המורה בעתיד . חשוב לזכור , שחלק מן החוויות האישיות נושאות עמן משקעים רבי שנים של תחושות אי צדק שנגרמו עקב פעולות הערכה . ניסיון זה עיצב את אמונותיהם , את תפיסותיהם ואת עמדותיהם של המורים לגבי משמעות ההערכה ולגבי כוחה וההשפעה הרבה שיש לה על התפתחות תלמידים ( פרנקל , 1995 א . ( מכאן , שתפקיד המוסד להכשרת מורים הוא גם לתת לסטודנטים הזדמנות לחוויה מתקנת , ולא רק להקנות להם ידע ולפתח אצלם מיומנויות מקצועיות . כאשר מסייעים למורים לעתיד לעצב את דמותם כאנשי מקצוע , חשוב לגעת בחוויות העבר האישיות שלהם , לנתח חוויות אלו ולהופכן למנוף לפיתוח מודעות לאתגרים ולקשיים העומדים בפני המעריך . כדי להציע חוויה מתקנת צריך המוסד להכשרת מורים להדגים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help