sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

ספר זה נכתב על ידי מורי מכללה שתחוס ההערכה הוא אחד מתחומי ההתמחות המרכזיים שלהם . הוא מיועד לשמש בראש ובראשונה ספר עזר למורי המכללות : מורי החוגים , מורי החינוך ומדריכים פדגוגיים ודידקטיים . הספר מגיש רקע תיאורטי מקיף ומכלול דוגמאות יישומיות של תהליכי הערכה . כל כותבת מביאה לתוך כתיבתה את עצמה , את תרבות ההכשרה שצמחה ממנה ואת ניסיונה האישי . הספר מציג סוגיות שונות בהערכה בהכשרת מורים : . 1 תפקידי ההערכה בתהליך הכשרת מורים . 2 הכשרת מורים לתפקידיהם כמעריכים . 3 תפקיד ההדגמה : מורי מורים מעריכים - סטודנטים מתנסים בקבלת הערכה . 4 עיצוב הלמידה באמצעות תלקיט . 5 לומדים על הערכה תוך התנסות בה - סיפורו של קורס . 6 הערכת העבודה המעשית . 7 תפקיד "שומר השער" במהלך הכשרת המורים . 8 הבטחת איכות ההכשרה להוראה . 9 דילמות מקצועיות בתהליך פיתוח קריטריונים להערכה הספר מחולק לשערים . כל שער בספר הוא יחידה עצמאית , כך שהקורא יכול לכוון את קריאתו לפי צרכיו ועל פי תחומי התעניינותו . הספר מציג מיפוי מושכל של סוגיות בהערכה בהכשרת מורים . השער הראשון מתאר את הנושא באופן כללי , והשערים הבאים אחריו מציגים סקירה תיאורטית ודוגמאות יישומיות של תפקידי הערכה שונים בהכשרת מורים . הפרק האחרון בשער הרביעי דן בדילמות הקשורות להערכה חינוכית . כל כותבת בחרה לכתוב על נושא הקרוב ללבה ולתחומי עיסוקה , אך כל חברות הצוות היו שותפות לכתיבת הפרקים באמצעות דיונים משותפים חוזרים ונשנים בסוגיות המועלות בפרקים . הערותיהן והארותיהן של כל הכותבות תרמו רבות לכתיבת כל הפרקים . האחריות על תוכן הספר משותפת אפוא לכולן . במהלך כתיבת הספר עברו הכותבות תהליך למידה מרתק . כל פגישה עוררה לחשיבה מחודשה על הטקסט שנכתב , ובעיקר אתגרה מחדש את התפיסה ואת ההבנה של נושא ההערכה . קארי סמית בשם צוות הכתיבה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help