sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

הקדמה להערכה יש תפקיד מרכזי בהכשרת סטודנטים להוראה . לעיתים ההערכה קשורה לסטודנטים כלומדים : במהלך הכשרתם מוערכים תהליכי הלמידה שלהם ותוצרי תהליכים אלה מהיבטים תיאורטיים וגם מעשיים . עם סיום תהליך ההכשרה שלהם יש צורך להחליט אם להכניסם לקהילת המורים . גם החלטה זו מבוססת על הערכה . ניסיונם של הסטודנטים כמוערכים במהלך הכשרתם משפיע על תפיסתם את תפקיד המעריך ועל גישותיהם להערכת הלמידה של תלמידיהם בעת שייכנסו למערכת החינוך כמורים . דרכי ההערכה בהכשרת המורים משמשות עבור הסטודנטים דוגמה להערכה חינוכית , שהיא חלק בלתי נפרד מתפקיד המורה והמחנך . כמו כן , הסטודנטים להוראה לומדים קורסים שמטרתם ללמד כיצד להעריך . לפיכך , יש חשיבות רבה לכך שתהיה הלימה במסרים המועברים באמצעות כל ההתנסויות הקשורות להערכה במהלך ההכשרה . אחריותם של מורי המורים בנושא ההערכה היא כפולה : ( 1 ) לתכנן וליישם דרכי הערכה שמטרתן לשמור על איכות המורים החדשים הנכנסים למערכת החינוך ; ( 2 ) להציג דוגמאות לדרכי הערכה טובות , המחזקות את הלמידה ומציגות תמונה מהימנה ותקפה של מצב הלומד . מעבר לזה , ההערכה בהכשרת מורים צריכה לאפשר גם בדיקה עצמית של הלומד , של המורה ושל מוסד ההכשרה כולו . הערכה כזו מזינה את המוסר במידע חשוב לצורך קבלת החלטות בכל הרמות , ובעיקר משמשת בסיס לשיפור הכשרת המורים על כל היבטיה . לדעתנו , במוסד להכשרת מורים רצוי מאוד לקיים תרבות של הערכה המתחילה מראש הפירמידה ( הנהלת המוסד ) ועד הסטודנטים כקבוצה וכבודדים . מטרת ספר זה להציג מידע תיאורטי , הצעות יישומיות ודיון בדילמות המרכזיות הנוגעות לתפקידי ההערכה הרבים בהכשרה מורים . רק בעשור האחרון החלו להיבנות קורסים שונים ומגוונים בתחום ההערכה בהכשרת המורים , ולרבים ממורי המכללות חסר ידע מסודר בנושאים אלו . בפרקים השונים בספר מוצגות הגדרות שונות למושג ההערכה ולכלי ההערכה , שאחד הידועים שבהם הוא "תלקיט" ( פורטפוליו . ( הגיוון מבטא את השקפתנו שקיימות תפיסות אחדות של המושג "הערכה , " וליתר דיוק קיימות אף כמה אשכולות של תפיסות . ההגדרה המדויקת של מושג ההערכה תלויה בהקשר שההערכה מתבצעת בו .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help