sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

מילים ומספרים . על פי גישות אלו יש להתבונן באינטליגנציה בקונטקסט רחב יותר מזה של בית הספר הרגיל ואולי לשנות את בתי הספר בעקבות התבוננות זו . ב . תאוריות העוסקות בגישות לעיבוד מידע , כלומר בדרך שבה ניגש היחיד לעיבוד המידע שבידו . במסגרת זו תוצגנה : . 1 התאוריה ה"פנמנתרפית" של מרטין וסלג'ו ( 1976 ) ומרטון , ( 1988 ) העוסקת בגישה ללמידה , כלומר ביחס בין הלומד לחומר הנלמד . . 2 התאוריה המערכתית של ביגס , ( 1993 ) על פיה הגישה ללמידה תלויה במערכת של גורמים , ביניהם : תפיסות הלומד את מצב ההוראה , חומר הלימוד ועוד . שתי התאוריות הללו טוענות כי תלמידים שונים זה מזה בגישתם ללמידה . גישה זו יכולה להיות מעמיקה או שטחית . גישה מעמיקה מבטאת את העניין בלימוד עצמו , ואילו גישה שטחית באה מתוך הצורך לסיים את המטלה הלימודית תוך מינימום של השקעה . ביגס מתאר גישה נוספת , הגישה ההישגית , הבאה מתוך רצונו של הלומד להשיג הכרה בעצם יכולתו ללמוד . . 3 תאוריות מספר העוסקות בסגנונות הכרה . ג . תאוריות העוסקות בסגנונות למידה , כלומר מתמקדות בהעדפות של הלומד לגבי מרכיבים שונים במצב הלמידה . במסגרת זו תוצג התאוריה של דן , דן ופרייס , ( 1979 ) העוסקת בסגנונות למידה ומונה חמישה סוגי גורמים המשפיעים על "יכולתו של התלמיד לקלוט ולעבד את סביבתו הלימודית ולהגיב עליה : " גורמים סביבתיים , חברתיים , אישיותיים-רגשיים , פיזיולוגיים ופסיכולוגיים . התאוריות שלהלן נבחרו בשל היותן בעלות משמעות יישומית רחבה לתחום ההוראה , היותן ברורות ופשוטות יחסית להבנה והיותן בולטות בתחום השונות בלמידה בתקופתנו . יש לציין כי כל אחת מן התאוריות הללו כוללת התבוננות ביותר מאחת מקבוצות המשתנים המשפיעים על השונות בלמידה אשר הוזכרו קודם לכן משתנים הכרתיים-אישיותיים , משתני ביצוע מטלות למידה ומשתני העדפות התלמיד לגבי מרכיבי מצב הלמידה . גיכליץגר 9 י ?\ קולא , ע . וחובריה . ( 1993 ) אינדיווידואליזציה , קידום אישי של הלומדים . ירושלים : משרד החינוך והתרבות . Halifax , Canada : Dalhousie University , pp . 115-131 . In : L . Curry ( Ed . ) , Learning Style in Continuing Education . Curry , L . ( 1 983 ) . An organization of learning style theories and contructs Flavel , J . H . ( 1982 ) . Speculation about the nature of developement of

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help