sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:4

הנדרשים כדי להצליח בבית הספר המסורתי , ולכן תוצאותיהם אינן מספקות למורה ידע רחב מזה שהוא יכול להשיג מבדיקת מבחני תלמידיו . אשר לתחום המוטיבציה , רוב המורים חשים כי קשה לעורר מוטיבציה ללמידה פורמלית בתלמידים שאינם נוטים לתחומים האלו , או שאינם בעלי סקרנות רבה ורחבה מטבעם . בשנים האחרונות החלו לבלוט תאוריות חדשות וישנות הרואות את מושג האינטליגנציה באור שונה מאלו של בינה , וקסלר , טרמן וחובריהם . תאוריות אלו מותירות פתח גדול יותר לשיפור האינטליגנציה , ומרחיבות את התחומים הכלולים בה . תאוריות אלו ואחרות , העוסקות בגישות ללמידה ובהעדפות אינדיווידואליות במצבי למידה , מקנות למורה אפשרות להכיר מגוון גדול ורחב של התנהגויות תלמידים , ומסבירות מדוע כל אחד מהם לומד אחרת . הכשרת המורים , אשר מאז ומתמיד ראתה עצמה כ"סוכן שינוי" וככוח מוביל לחידושים בשדה ההוראה , צריכה לתת את הדעת על הכנת הסטודנטים להכרת השונות בין התלמידים על כל רבדיה . מן הראוי כי המתכשרים להוראה יקבלו את הידע והאימון הדרושים להם , כדי שבהגיעם לשדה יוכלו להתמודד בהצלחה עם כל מרכיבי השונות ולהורות בדרכים מגוונות אשר תאפשרנה לרוב תלמידיהם למצות את יכולות הלמידה הגלומות בהם . מטרת התכנית שלפנינו לענות על הצורך הזה . היא מיועדת להוראת סטודנטים במכללות להכשרת מורים , בכל מסלולי ההתמחות . היא מתאימה להילמד בשנים ג' או ד' של המכללות , לאחר שהסטודנטים כבר רכשו מונחים בסיסיים בפסיכולוגיה ויש להם ניסיון מספיק בעבודה המעשית . התכנית ניתנת להתאמה לקורסי ליווי בקליטה ולפגישות סטאז' עם מורים בשנה הראשונה לעבודתם ואף לסדנאות עם מורים בבתי הספר . התכנית מכוונת למסלולי הכשרת מורים בחינוך הרגיל , ולכן לא הודגשו בה גורמי שונות בהקשר של החינוך המיוחד . בהכשרת מורים לחינוך המיוחד העיסוק בשונות בלמידה הוא חלק אורגני מתכנית הלימודים , אשר ברובה עוסקת באבחון קשיים בלמידה ובטיפול בהם . בחינוך הרגיל חסר לעתים חלק חשוב זה , שיאפשר למורה למצוא דרכים יעילות לקידום כל אחד מתלמידיו . אופיה המודולרי של התכנית יאפשר למורה במכללה לבנות ממנה את הרכב הקורס , הסדנה או מספר ההרצאות והפעילויות המתאים לצרכיו , לצורכי תלמידיו ולמשאבים המוקצים לו במערכת . הוראת התכנית דורשת ידע מספיק בפסיכולוגיה או במקצועות קרובים כמו ייעוץ חינוכי , וכן כישורי הנחיה . מומלץ ליצור שילוב ותיאום בין המורים לפסיכולוגיה למדריכים הפדגוגיים לצורך העיסוק בנושא . מורי הפסיכולוגיה יעסקו יותר בביסוס הצד התאורטי , ואילו המדריכים הפדגוגיים יסייעו בקשירת התאוריה למעשה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help