sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מנלא מונוגרפיה זו סובבת סביב מחקר על בית הספר הממלכתי אופירה , שפונה במסגרת הסכמי קמפדיויד ב . 1982- המחקר הציב לעצמו שתי מטרות עיקריות מעבר לשאיפה לספר את סיפורו המיוחד של בית הספר : לבחון את ההשפעה של הקהילה והסביבה הטבעית על בית הספר ואת השפעת בית הספר על הקהילה ולרכוש תובנות מהתפתחות הדיאלוג בין בית הספר לבין סביבתו הטבעית והאנושית . לבחון את הפינוי של אופירה וללמוד ממנו על תפקיד בית הספר בהכנה לקראתו , השפעתו על תלמידי בית הספר , על הוריהם , על הצוות החינוכי ועל מאפייני הקליטה של תלמידי בית ספר בבתי הספר החדשים שלהם . למונוגרפיה ארבעה חלקים ונספח : חלק א - מערן המחקר - חלק זה מציג את ההיבטים המתודולוגיים של המחקר תוך התמקדות בשיטות המחקר , שיטות הניתוח , כלי המחקר , אוכלוסיית המחקר ואופן התנהלותו . חלק נ - בית ספר , קהילה , סביבה . במסגרת זו סקרתי את ספרות המחקר בנושאים שבהם מטפל מחקר זה במישרין או בעקיפין . סקירת הספרות נחלקת לשלושה פרקים על פי שלושת הנושאים המרכזיים שבהם היא דנה : פרק ו - בית הספר והקהילה . הפרק עוסק בהבהרת מושגים , ביניהם : קהילה , בית ספר קהילתי וחינוך בלתי פורמלי , ובוחן גישות ותפיסות שונות הקשורות ליחסי קהילה ובית ספר . פרק - 2 חינןן וסביבה . הפרק דן בתפיסות חינוך הנוגעות ליחסי הגומלין בין בית הספר ובין הסביבה , מועלות בו גישות עכשוויות לגבי המושג מקום וסביבה ונסקרת ההתייחסות לנושאים על ציר הזמן במערכת החינוך הישראלית . פרק - 3 הפינוי ומקום בית הספר בתהליך . הפרק סוקר מחקרים הבוחנים סוגים שונים של פינוי ועקירת תושבים ( בתקופות שלום ) ותגובות המאפיינות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help