sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

החובק "ילדי אזור" ו"ילדי פנימייה" חיבוק רב מורכבות ; הרחבתי את השכלתי האקדמית , מנסה להיטיב צעידתי במסלול החינוך וההוראה באמצעות התעמקות בהיסטוריה של החינוך , בתפיסות החינוך ובהתפתחות מערכת החינוך בישראל ; עמדתי בראש החוג לחינוך חברתי-קהילתי במכללת אורנים , שהיה לי הכבוד להימנות בין מייסדיו ; הובלתי עם עמיתים את מכללת אוהלו בקצרין בשבילי האקדמיזציה כראש האקדמי של המכללה . הכשרתי מורים ועודני מכשירה מחנכים ומורים למערכת החינוך בישראל . בית ספר אופירה טבע בי חותם שאינו ניתן למחיקה . השפעת הניסיון שצברתי בין כתליו מלווה אותי בסמטאות עשייתי החינוכית . לא פעם תהיתי מה נותר מימי בית ספר אופירה אצל הבאים בשעריו ! שאלה שהיא חלק משאלה כללית ועקרונית יותר - מה נשאר מאותם ימים , שני עשורים ויותר אחרי סיומו של בית הספר ? מה זוכרים תלמידיי ומה זוכרים הוריהם , החברים בקהילה ? מה הייתה השפעת בית הספר על דרכם החינוכית של חבריי לצוות ? מה חרטו בחייהם השנים שבהן לימדו בבית הספר , אם בכללי האם המשיכו לצעוד בשבילי החינוך ? מה ניתן ללמוד מניסיון משפחת בית הספר בנושאים המצויים על סדר היום הישראלי כיום ? הכאב שעטף את הניתוק מאופירה והצורך לזרום עם מציאות חדשה , שונה , דחקו את העיסוק המודע-הביקורתי בכל הקשור בעבודה החינוכית בבית הספר , לפינה נסתרת . הקשר עם חלק גדול מתלמידיי ועם הוריהם התרופף . הצוות החינוכי נפוץ לכל קצות הארץ , וכל אחד מחבריו סלל את דרכו הייחודית . עם זאת , חלק גדול ממפגשים אקראיים או מתוכננים שהיו לי עם תלמידיי , עם הוריהם ועם חבריי לצוות החינוכי הוקדש לזיכרונות מבית הספר : תמונות מעולמו צוירו לפרטי פרטים בדקדקנות , דיאלוגים מאירועים ומטקסים צוטטו בדייקנות , מחשבות על החלטות שנתקבלו ועל תהליך קבלתן עלו לדיון כאילו לא חלפו השנים . להשוואה בין בית ספר "אופירה" לבין בתי ספר אחרים היה כמעט תמיד חלק מרכזי בשיח והיא נבחנה הן מבעד למשקפי הורים והן מבעד למשקפי חברים מן הצוות החינוכי . הרעיון לתעד במחקר את סיפורו של בית הספר כפי שהוא משתקף בעיני תלמידיו , הוריהם והצוות החינוכי שלו עלה במפגש בלתי מתוכנן ועצוב , בביתה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help