sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

מילות המפתח שתוכלנה את הקורא למיפויה של הולדת האידיליה ולסרטוט אילן היוחסין שלה והסתעפויותיו התת-ז י נריות הן : קדומים , והכל , רחוקים , אגדה , ( אל עצב ) נולדת המשמעות הפילוסופית של הקשר האבוד כין האלים לאדם , בין האדם לטבע , בין לידה למוות , בין הטרגי לאידילי - כל אלה נתונים בשיר הסוגסטיבי-מיסטי הזה , שאפשר להביאו גם לסיכום הנושא , כרצונו של המורה . דמעת הכוכבים בשמים הרחוקים , לנוכח העצב הצפוי לאדם עלי אדמות , היא גם זו שמביאה עמה את הברכה לאדם : "והגשמים החלו לרדת . " המורה יחזור אל שיר זה כאל נקודת משען ומסגרת התייחסות בדיון הבין-תחומי . בדיון זה יידונו בהדגשה הקשרים בין עבודת האדמה לבין היסודות החקלאייםכפריים של האידיליה הקלסית וכן הקשר הגורדי שבין האידילי לטרגי . עיינו בשירו של אמיר גלבע : . 1 ציינו את המילים המציינות אידיליה בשיר . . 2 ציינו את המילים המציינות טרגדיה כשיר . . 3 עמדו על ההיגיון הרעיוני שמאחורי חלוקת השיר לשלושה חלקים ועל היחס שבין החלקים האלה [ שלמות « - פירוקה < - ברכה ואבל כאחד : בכי גשם . 4 . [ מה הם היסודות המיתיים בשיר ? . 5 חשבו , מדוע הקדיש גלבע את שירו זה לשאול טשרניחובסקי . [ בשיר משובצים שמות שירים של טשרניחובסקי : "לשמש , " "כוכבי שמים רחוקים , " " שיח קדומים [ . " . 6 קראו את סיפור הבריאה בספר בראשית , פרקים א-ג . עמדו על קווי הדמיון והשוני בין האגדה המיתולוגית שנרקמת בשיר לבין המיתוס המקראי . . 7 עמדו גם על קשרים למיתוסים אחרים ( כנעני , שומרי , יווני ) המתארים את הבריאה כפירוק השלם , כלידה , וכהולדת הצער , העצב , הדמעה והמוות . טקסטים לעיון : . 1 "האלה ענת " - שירי עלילה כנעניים מתקופת האבות מאת משה דוד קאסוטו , ( תשכ " ה . ( במיוחד : עלילת בעל ומות . . 2 "בימים הרחוקים ההם" - אנתולוגיה משירת המזרח הקדום מאת ש י שפרה ויעקב קליין , ( 1996 ) במיוחד בפרק "אלים כבני אדם - מיתוסים : " סיפור הבריאה הבבלי ( עמ י ( 7

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help