sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

כתי תה היפהפייה הנסה מתעוררת אל שלמן של חוט הל / עגל האידיליה - כמוה כיפהפייה הנמה . מי הפיל עליה תרדמה ? כשל מה קוללה ? כיצד , אם בכלל , אפשר להעירה ? ולכשתתעורר , כיצד אפשר יהיה להתגבר על תסמונת חוני המעגל הצפויה לה : האמנם אפשר לשלב בין מורה , תלמיד או קורא בן-ימינו לבין הסוגה ( ז ' נר ) הזו ? ומה יניב המפגש ; חברותא של קריאה מלווה בעניין ובהנאה או שמא מיתותא , שיעמום ודחייה שישיבו אותה ואת קוראיה אל התרדמה ? תקופתנו היא ללא ספק "תקופת הבלדה : " דור האינטרנט , M . T . v .-m מפעיל השלט ZAP-n מערוץ לערוץ , אין בו עוד הכשירות , הסבלנות ואורך הרוח להשקעה ארוכת טווח ( שעתיים !? בלי הפסקה ? בלי פרסומות (? בקריאה שסיפוקיה והנאותיה כרוכים באטיות שבתהליך ( קונדרה , . ( 1995 "אקשן , " "קאט , " סוף מהיר , אלימות ודרמה - כל אלה מצויים בשפע בבלדה , שמן הבחינות האלה מתאימה הרבה יותר לתלמידים בני דורנו ולגילם - ראשית גיל ההתבגרות ( כיתה ז ) - ההולם את מפגשם הראשון עמה . אין ספק : האידיליה זקנה מדי לטעמם ולטעם מוריהם . לכאורה אין כל דרך לעשות לה "מתיחת פנים" לסילוקם של סממני גילה . אפילו גיבוריה זקנים , והם מספרים אותה ממרום שנותיהם . הצןרן כיחידת הוראה שטנ" נה האידיליה מצבה של האידיליה כתחום עיסוק מוגדר בהוראת הספרות הנו בעייתי מכמה היבטים הנוגעים לכל שלושת קהלי היעד של יחידת הוראה זו : . 1 הנמען המידי - מורי המורים . 2 הסטודנטים במכללות , כלומדים בהווה ובמלמדים בעתיד . 3 התלמידים בבתי הספר ( כיתות ח-ט . ( הבעייתיות הראשונה נובעת מקשיי הגדרתה של הסוגה = ) ז'נך . ( מכאן עולה קושי נוסף : מידת הנגישות של מצאי היצירות ( הטקסטים ) - החל באידיליות מן העת העתיקה , עבור לאידיליות מראשית המאה וכלה באידיליות עכשוויות בנות ימינו . מול כל אלה ניצב קיר אטום - היצירות המוצעות בתכנית הלימודים . זהו היצע קופא על שמריו החוזר ונשנה בכל המהדורות של תכניות הלימודים . אלה שבות לעייפה אל

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help