sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הם הופכים לשותפים לאחריות בתהליך שבו הכול צומחים ומתפתחים . ( 68 : 1981 ) כך נבנתה גס הכשרת המורים , ברוח דבריו של פרירה ; חץר המשא הגעראטינ 1 הוא חקר מחשבתו של האדם על או 7 ול 7 המציאות ופעולותיו בה , זה הפרץסיס שלו . ( 96 : 1981 ) בשלב זה חיפשתי אחרי תאוריות שמקשרות בין תהליכי למידה לתהליכי הוראה . הגעתי לשני תחומי ידע , האחד שיקום בריאות , והאחר "אוריינות חדשה , " כפי שקראה לאוריינות בת-זמננו שוש ברוש . ( 1993 ) המשותף לשני התחומים : משוב הדד * כבסיס ליחסי מורה-תלמיד לשם השתנות משותפת , דינמית , תון בחירת יעדים מתחלפים . בהמלצת מורה-עמית הגעתי לספריו של משה פלדנקרייז . ( 1986 , 1983 , 1967 , 1949 ) פלדנקרייז חקר למידה ממקורותיה הביולוגיים . הוא ביסס את תורתו על ההבנה , שראשית הלמידה האנושית מתרחשת על-ידי התנועה . התינוק נולד עם רפלקסים תנועתיים , כדוגמת היניקה , ותוך כדי התנסות חוזרת ונשנית , היניקה הופכת מרפלקס לדפוס רצוני ונשלט . הדבר מתרחש על-ידי למידה . התינוק , הילד או המתבגר לומד את המציאות החיצונית לו , החל בנשימתו וביניקתו וכלה בזיהוי מרכיבים פיזיולוגיים וחברתיים של סביבתו . אגב כך הוא לומד את עצמו , במובן של מודעות לעצמיותו הן כנפרדת מסביבתו והן כקשורה אליה באופנים מורכבים , אלטרנטיביים ומשתנים-תדיר ( פלדנקרייז , . ( 73-53 : 1994 , 67-61 : 1986 1 106-97 , 54-44 ; 1983 ; 50-11 : 1967 בחרתי להרחיב כאן מעט בתיאור שיטת פלדנקרייז , כיוון שהיא מבוססת על אנליזה של המשוב הביולוגי והפסיכוביולוגי , שעל-ידי תחושה ותנועה הוא מעצב את תפיסת עצמנו , את תפיסת סביבתנו ואת ראשית הסתגלותנו לסביבת חיינו . למידה זו , שהיא ספונטנית , אוטונומית ואוטודידקטית ( דהיינו למידה ללא הוראה , אלא מתוך התנסות בלבד , ( היא מטבע ברייתנו כבני-אדם . התנסותי בשיטה זו הבהירה לי , מה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help