sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ולתאטרון , כי לכך הוכשרתי דווקא בחוג לתאטרון באוניברסיטה העברית בירושלים . אמנם למדתי גם בבית הספר לחינוך , אבל הלימוד בו היה תאורטי בלבד , במגמה לעיון ומחקר . ב27- באוגוסט 1976 הודיעה מורה שכירה אחרת , שהייתה אמורה לחנך את כיתה ה , ' שבגלל המתח הביטחוני באזור היא מבטלת את בואה . כך , בהתראה של שלושה ימים , ללא כל הכשרה קודמת , התחלתי ללמד בבית הספר . עיקר החוויה מבחינתי היו הגילויים שלי לגבי תלמידיי . למדתי את תלמידיי ואת אופן המפגש שלהם עם החומר הנלמד בסקרנות תמימה ואותנטית . מורה ותיקה ומנוסה חנכה אותי והדריכה אותי בכל עניין שלגביו הזדקקתי לעצה . אני הגדרתי בעיות , משאלות , יעדים , והיא נתנה לי עצות מעשיות והפנתה אותי למקורות מידע נוספים . אבל לא פחות מכך התייעצתי עם תלמידיי . שאלתי אותם שאלות רבות על דעתם , העדפותיהם , עמדותיהם ; המללתי את שיקולי הדעת שלי בפניהם . הסברתי להם בגלל אילו אילוצים ואילו מטרות קיבלתי החלטות שונות שנגעו להם . שיתפתי אותם בתגליות שלי ובתוכנות שלי . הם הגיבו בהשתתפות ובחיוניות אותנטית , ואני למדתי מהם . הייתה להם ביקורת עניינית . היה להם רצון מובהק למצוא עניין על-פי טעמם האישי , להתבטא מתוך עמדתם ולהצליח גם על-פי הקריטריונים הפורמליים שייצגתי בעיניהם , ולו מעצם תפקידי . מאז אותה שנה , חיפשתי העשרה טכנית ועיגון תאורטי לחוויה העשירה שעברתי . לאחר שנתיים של הוראה וחינוך ללא הכשרה , למדתי בשנת הסבה לתעודת הוראה במכללת דוד ילין . בחרתי דווקא בהסבה לגיל הרך , כיוון שהעסיק אותי בעיקר גיבוש הרגלי הלמידה הבסיסיים . נהניתי מאוד בעבודה המעשית ובלימודי הדידקטיקה . שאר הלימודים לא סיפקו אותי כלל . נשארו בעינם הגעגועים לאיכות העשירה של התמודדות עצמאית ואמיתית בשנת ההוראה הראשונה , "המקרית , " וללמידה הרלוונטית שנלוותה לה . לאחר חמש שנות הוראה בבית ספר יסודי ובאולפנים , זכיתי ב1982- לעבוד ב " מרכז KOHL למורה" בירושלים , שנוהל בידי איזיקה ויפה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help