sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

כדי לבנות תסריטים בנוגע לעח 7 \ הקהילה כפי שחבריה מדמיינים אותה ... התסריטים יוצרים תמתה שלמה של הס ( גיה הנדונה על-ידי חגרי הקהילה ( ... ! פסיג מתאר קטגוריות של למידה עתידית ומסכם : בעתיד , כאשר ילד ידבר על מערכות , ה / א יצטרן להתייחס למערכות דינמיות . הישרדות התלמיד עשרה יוחד ויותר להיות תלויה כעיצ ( ב מערכות טובות יותר , בהן ישים את מבטחו ( ההדגשות שלי , וכיש . / פסיג אינו מאזכר במאמרו את נושא המשוב . לדעתי , ילד "ישים את מבטחו " במערכת החינוך שלו , כשיהיה שותף להכרעות המעצבות את המשוב שהוא מקבל בתחומים השונים שבהם המערכת מתיימרת להשפיע עליו . מבחינתי , המעבר לעבודה עם מבוגרים , אחרי שלימדתי ילדים , היה אבדן שותפים שמבינים היטב מהי דינמיות . ילדים ונערים חיים דינמיות כעניין המובן מאליו . זה מצבם הקיומי . הם משתנים בקצב מהיר מאתנו , המבוגרים . כל כמה חודשים הס נתונים בתוך גוף חדש , יש להם תפיסה חדשה של המציאות שבה הם נתונים ופרשנות אחרת לגביה . גם המשוב האינטואיטיבי בין הורים לילדים משתנה כל כמה חודשים . השינוי שחל בילדים מחייב את השינוי הזה ביחסי הגומלין . מבוגרים רבים חסרים תחושת דינמיות . יש בהם המגיבים לשינוי שחל בילדים יותר מחוסר בררה מאשר מתוך סקרנות והנאה . המשוב כמדיום תקשורתי הוא הצומת המרכזי בעבודת החינון . באמצעותו מתקיים החוזה בין התלמיד והמורה על היעדים ועל דרכי השגתם . איכות ההוראה והחינוך-שורשיה כמידת ההלימה בין חלקיו הגלויים של המשוב לבין אלה הסמויים : אם המורה אינו מודע לאיהלימה בין המדיום למסר ואם התלמידים אינם רואים קשר משכנע בין המדיום למסר , כל הקהילה ( תלמידים ומורה ) תצא חסרה או אף נפגעת . את הכשרתי בהוראה קיבלתי מתלמידיי הראשונים . ב1974- הם היו בכיתה ה , ' באחד מקיבוצי אצבע-הגליל . הועסקתי כמורה לדרמה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help