sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

0 בוא אישי אוסף התנסויות וסושאי לסידה שהשקיעו עלי כחוקרת צפיתי בסטודנטית , מתכשרת להוראה , בשיעור שהתקיים בכיתה ד י . ישבתי ליד שולחן של שתי תלמידות בנות עשר . כרגע מסוים הן החליפו ביניהן מבטים , ואחת מהן אמרה לחברתה כיודעת-דבר : "היא עוד לא מוכנה להיות מורה . " שאלתי את עצמי , מופתעת , אל מה בהתנהגות או בהתנסחות של הסטודנטית התייחסה הערה זו שעלתה גם במוחי ? גם אני , כתלמידה , תהיתי על הכשרת המורים , כשעקבתי אחרי המגוון הרב של מורים ומתכשרים להוראה כשנות לימודיי . בבית הספר ביתהכרס כירושלים זכינו בשנות ה50- בצמדי סטודנטיות מסמינר כיתהכרם - מכללת דוד ילין כיום . הן צפו בכיתתנו ולימדו שיעורים בודדים . בעיקר אהבנו לשוחח אתן בהפסקות . הן מאוד התעניינו בנו ושאלו הרבה שאלות . לתיכון שליד האוניברסיטה , כשנות ה , 60- הגיעו סטודנטים מן האוניברסיטה העברית להורות במסגרת שיעורי המבחן שלהם . לעתים נדירות לימד סטודנט יותר משיעור או שניים . במבט לאחור אני מבינה בכמה מעט התנסות דידקטית וחינוכית זכו מתבשרים להוראה כשנות ה50- וה . 60- כתלמידי בית ספר יסודי , הערכנו את הסטודנטים שנבחנו בכיתותינו על-פי קריטריונים דומים מאוד לאלה המשמשים כיוס בהכשרת מורים . עובדה זו מתקשרת לרעיון שביסוד המחקר שלהלן , שכדאי ללמוד מן התלמידים איך ללמדם . בהכנתם של התלמידים את התהליך טמונה יכולת ניבוי . דוד פסיג מאוניברסיטת בר-אילן דן בכך כמאמרו "תסריט רצוי של ליבת תכנית לימודים עתידית" . ( 1997 ) בין השאר הוא מתאר את שיטת המחקר שפיתח רוברט טקסטור : היא עושה שימוש בראיונות אתנוגרפיים במטרה לדון בעתידה של קהילה עם חברי הקהילה עצמם . כשיטה זו נשאלות שאלות כלליות ,

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help