sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

הקדמה הגישה הקונסטרוקטיביסטית רואה בלמידה האנושית כלי מורכב , שזמין תמיד ליצירת שינוי . גישה זו מהווה הנחת כסיס ללמידה לשס שיפור תפקודם של לומדים . הלמידה איך ללמוד משרתת : א . את הבנת הנלמד , הפנמתו , הערכתו יישומו ופיתוחו . ב . את בניית הדימוי העצמי של הלומד , תוך כדי בניית כישורי הלמידה שלו . שיפור הלמידה קשור בשיפור ההוראה . הבנת תהליכי הלמידה משפיעה על עבודת ההוראה ומשנה אותה . גורם השינוי המרכזי שנחקר כאן הוא המשיב , כמשקף את החוזה בין מורה לתלמידיו , כמייצג מטרות וכמאבחן את מידת השגתן . מחקר זה מציג מכנה הוראה שמאפשר יצירת תכנית לימודים שנתית רלוונטית ותהליכית על-ידי מורה ותלמידיו . העבודה מציגה מערך התכתבויות שנתי שהתקיים בין מורה לסטודנטים שלה . ההתכתבות התנהלה בסוגות שונות , כשלבים השונים של שנת הלימודים . מערך התכתבות עם כל סטודנט היה אישי , ולאורם של כל מערכי ההתכתבות נבנתה תכנית הלימודים הכיתתית כמענה לצרכים המשתנים במשך התהליך . מבנה זה מתאים במיוחד למתכשרים להוראה , הן כמזמן למידה על-ידי התנסות באוריינות חדשה ובתהליכי למידה , הן כתורם לחיזוק האוטונומיה המקצועית המתבקשת במצבם כטירונים במקצועם והן כמודל ליישום בעת ההוראה בבית הספר . ההתכתבויות המתוארות והמנותחות בעבודה הנוכחית נערכו ביני , כמדריכה פדגוגית , לבין חמישה-עשר מתכשרים להוראה בשנת לימודיהם השלישית . ההתכתבויות היו אישיות באופיין ומקצועיות בתוכנן . הן נסבו על ההיבטים המקצועיים בלימוד הדידקטיקה והיוו טקסט מתפתח מבחינה אישית . חשיפת הטקסטים האישיים לפני הקבוצה אפשרה משוב

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help