sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:5

פתח דבר הספר שלפנינו הוא הראשון בסדרת המונוגרפיות בחינוך . סדרה זו מציעה במה לפרסום מחקרים בתחומים מגוונים , בעלי זיקה לחינוך , שעורכים מרצים במכללות להכשרת מורים . היוזמה היא של מכון מופ '' ת , והוועדה לפרסום המונוגרפיות הפועלת במסגרת המכון משמשת כמערכת מדעית לכל דבר וממונה על ההחלטות האקדמיות : המיון , העריכה וההוצאה לאור . כל כתב יד המוגש לה עובר בדיקה וסינון הן בידי חברי הוועדה , והן כמובן , בידי קוראים מקצועיים מן העולם האקדמי . כידוע , המכללות לחינוך מצויות זה מכבר בתהליך מואץ של שינוי : תהליך האקדמיזציה הושלם במרבית המכללות , בניית תכניות לתואר השני נמצאת בעיצומה ושדרוג רמת סגל ההוראה ניכר יום יום . אך טבעי , אם כן , שגם המחקר בתחומי החינוך ובנושאים אחרים המשיקים לחינוך ולהוראה נתון בפיתוח מתמיד . שכן , בסופו של דבר זהו כלי מרכזי לקידומם המקצועי של חברי הסגל האקדמי , קידום שביטויו החיצוני , הפורמלי , הוא יצירת דרגות קידום אקדמיות המקבילות לאלה של המרצים באוניברסיטאות . זאת ועוד , המחקר הוא חלק מתהליך הוראה רציני המתחדש חדשות לבקרים . אין , ולא אמורה להיות , הפרדה בין שני עמודי יסוד אלה של עולם החינוך . דומני שהספר שלפנינו מבטא היטב עניין עקרוני זה . את הספר כתבה ורד גנור-שביט על בסיס מחקרה , והוא דן בחקר מקרה של ניסוי למשוב דיאלוגי בכתב ככלי בהכשרת מורים . זהו מחקר מרשים שגרם לשינוי אצל הסטודנטים , ולא פחות מכך , גס לשינוי מעניין אצל המרצה המלמדת-חוקרת . המחקר המוצג כאן תורם לדעתנו לעידוד חקר מקרים ולהכנסת ממד אישי למחקר ולכתיבה . הוא מדגים את ה '' רבקוליות" שיכולה להתאפשר בתהליך החינוכי של עיצוב סטודנטים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help