sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

חברי צוות ההיגוי עוד לפני שנערך הסמינר , לכל קבוצת דיון נקבעו שני מנחים , שתפקידם היה להפיק מדיווחי השולחנות העגולים נושאים לדיון בהמשך בקבוצה שבאחריותם . מנחים אלה היו גם אחראים להובלת השיח , לתיעוד שלו ולסיכומו ולהצגתו לפני המליאה . במהלך הסמינר התקיימו שני מחזורים של קבוצות דיון , והמשתתפים יכלו לבחור בקבוצה שונה בכל מחזור . מפגשי מליאה - במפגשים אלה ניתנו שלוש הרצאות כלליות , הוצגו דיווחים משולחנות עגולים וקבוצות הדיון ונערכו סבבי משוב וסיכום . מספר המשתתפים המוגבל אפשר את קיומם של דיונים יעילים גם במפגשי המליאה . שיח חופשי - נוסף לשלוש המסגרות המתוכננות , התקיימו פעילויות חברתיות-תרבותיות לא פורמליות , וגם בהן נמשכה החלפת הדעות , למשל בזמני הארוחות ובהפסקות . לאורך ימי הסמינר תיארו המשתתפים את השתתפותם כחוויה ייחודית . להלן מקבץ של תחושות ומחשבות שהושמעו בסבב סיכום הסמינר : - "התחושה שליוותה אותי בשלושת הימים האלה היא תחושה של חלוציות . מגדירים משהו חדש - . " ... "קורה לי יותר מפעם אחת , שאני קוראת ספר שמאוד מתחבר למה שקורה בסמינר שאני משתתפת בו . אני מתכוונת לסיפור על האי הנעלם של סאראמאגו ... ( סאראמאגו , , 2002 עמי . ( 36 הסיפור הזה מסכם את התחושה שלי . לבוא לפה היה בשבילי כמו לצאת מהאי שלי ולהתבונן על האי שלי מבחוץ " . - "חשתי שמאוד מאוד הופריתי על ידי נקודות ראות שונות , בעיקר על ידי אנשים שלא באים מהקונטקסט שלי , והייתי צריכה להסביר להם מה אני עושה ... להפוך את הדברים מובנים עבורם " ... - "אני באתי עם המון שאלות ואני יוצאת עם הרבה יותר שאלות , אולי חלקן התחדדו ... אני יוצאת עם שאלה אחת גדולה : מה המשמעות של זה שמחקר פעולה מזמן כל כך הרבה שאלות , הן ברמה של קונספציה ומהות ומגוון והן מבחינת מקומו בהכשרת מורים " ... - "מה שהיה נהדר הוא הוויתור על העמדות של כוח והיה כאן דיאלוג לגמרי חופשי " ... - "ממש התענגנו על שאילת השאלות , וזה נהדר , אבל זה לא מחייב ... כדאי היה לנסח בחצי עמוד איזו תזה , טענה , קריאה משותפת לקהילה , משהו כעין

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help