sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

תכנון ה 9 עולה וביצועה - מסגרות הלמידה וה 9 ו 1 ילויות בסמינר לתכנון הסמינר ולניהולו נבחרה דרך הדומה במהותה לקהילה לומדת , או , self organizing system המאפיינת את מחקר הפעולה השיתופי . מערכת כזו נותנת מקום של כבוד לידע האישי של כל אחד מהמשתתפים , ומאפשרת יצירה משותפת והדרגתית של ידע חדש מתוך מגוון ההיבטים הפרטיים . היא חייבה השתתפות רציפה של כל משתתפי הסמינר , כדי שיוכלו לתרום להתפתחות ולהתגבשות הידע משלב לשלב . השאלה המעשית שעמדה בפני צוות ההיגוי בשלב זה הייתה , כיצד לאפשר לכל אחד מן המשתתפים לתרום תרומה אישית הן בהצגת שאלות מנייר העבודה האישי והן בהשתתפות פעילה בנושאי דיון אחרים . לשם כך אימצנו את הגישה הקונסטרוקטיביסטית של בנייה הדרגתית של ידע , המתפתח מידע אישי של כל משתתף לידע קבוצתי של כמה משתתפים ושל הקבוצה כולה . התפתחות הידע התרחשה באמצעות ארבע מסגרות שיח , שנבנו זו על גבי זו ותמכו זו בזי : 0 שולחנות עגולים - תוכני הסמינר והשאלות שנדונו בו לא נקבעו מראש על ידי צוות ההיגוי , אלא הופקו על ידי המשתתפים עצמם תוך כדי עיבוד מתמשך . לפיכך החלטנו , שההצגה והדיון הראשוני בכל אחד מניירות העבודה יתקיימו במסגרת קבוצות דיון קטנות ( שלושה עד חמישה משתתפים , ( שכונו " שולחנות עגולים . " חוברת ניירות העבודה נערכה מראש לפי תת-הנושאים , כך שכל משתתף ידע מראש באיזה "שולחן" הוא יציג את עמדותיו . קיימנו שני מחזורים של שולחנות עגולים , שלושה עד ארבעה שולחנות בכל מחזור , וזאת כדי לאפשר לכל אחד מהמשתתפים להיות נוכח לכל הפחות בשני דיונים בקבוצה קטנה . מנחי השולחנות העגולים נתבקשו לתעד את תמצית הדיונים ולדווח עליהם במפגשי מליאה , שהתקיימו לאחר כל אחד משני מחזורי השולחנות העגולים , וזאת כדי לעדכן את כלל המשתתפים שלא נכחו באותם דיונים . קבוצות דיון - הדיון ברעיונות ובנושאים שעלו בשולחנות העגולים נמשך לפי בחירה חופשית של כל אחד מהמשתתפים , כאחת מתוך שלוש קבוצות דיון גדולות יותר 15-10 ) משתתפים ) שנפגשו במקביל . שלוש קבוצות הדיון הוגדרו על סמך סיווג כללי של הסוגיות שהועלו בניירות העמדה לסוגיות אפיסטמולוגיות , סוגיות מתודולוגיות וסוגיות פרקטיות . את הסיווג ערכו

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help