sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

9 רולוג : מינווש עקרונות של מחקר ו י בהבנת הסנו"נר ובאו 9 ן ניהולו ניצה שפריר' הספר זיקות פילוסופיות ומתודולוגיות בין מחקר פעולה לבין פרדיגמת המחקר האיכותי הוא פרי החשיבה והלמידה של משתתפי סמינר מיוחד , שהתקיים ב " אחוזת אוהלו " בפברואר 2003 בחסות מכון מופ"ת . הרעיון לסמינר זה עלה לראשונה בעקבות כנס בנושא "המחקר האיכותי בחינוך , " שנערך באוניברסיטת תל-אביב בספטמבר , 2001 בראשותה של פרופ' נעמה צבר-בן יהושע . בהמשך נידון הרעיון בקבוצת העניין במחקר איכותי , המתנהלת זה שלוש שנים במכון מופ"ת . קבוצת עניין זו משלבת חוקרים , מרצים ומורים מכל המוסדות האקדמיים בישראל ומטרתה לשפר את איכות הידע ולהגביר את השימוש במחקר איכותי בארץ . כאשר הועלה הרעיון לראשונה , לא ידענו בדיוק מה יהיה תהליך התפתחותו וכיצד נממש אותו . אך כדרכה של כל יוזמה ערטילאית , כאשר הרעיון הלך והתבהר , וכאשר התקדמנו צעד צעד ורתמנו לחשיבה ולעשייה שותפים נאמנים , נמצאו בהדרגה דרכים מעשיות , והרעיון הפך מחלום למציאות . הצעד הראשון למימוש הרעיון היה קבלת הסכמה של מכון מופ"ת לתת את חסותו , והקמת צוות היגוי אקדמי בראשותי שהורכב מחוקרים-מורים , ממובילי המחקר האיכותי במכללות לחינוך ובבתי ספר לחינוך באוניברסיטאות . כמו כן התקבלה החלטה לקיים את הסמינר בתנאי פנימייה , שבה ישהו המשתתפים ברציפות במשך יומיים וחצי . הערכנו , כי במסגרת זו יהיה ניתן לשלב בין דיונים במסגרות מתוכננות מראש לבין שיחות והחלפת דעות בזמני ביניים , בערבים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help