sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

החלונות ימצא הקורא כמה מרכיבים : רקע עיוני ; מסגרת חשיבה על הסוגיה הנדונה בחלון ובעקבותיה דגם מוצע לעבודה ; סיפורים שמשמיעים את "הקול האישי" של המנחות ושל המורים בנוגע לסוגיה הנדונה וניתוח של סוגיות אחדות ; שאלות לחשיבה ולהתייחסות של הקורא ; ושתי קבוצות נספחים : לעבודה עם מורים ( 1 ) פעילויות שפותחו על ידי המנחות ו ( 2 ) - שאלונים שנעשה בהם שימוש בהנחיה . החלון הראשון מציג מעגלים בהתפתחות המקצועית של מנחה החבר בקהילה של מנחים , והוא מתייחס לשאלה : כיצד מתפתחת מומחיות אצל מנחה ? התשובה מתבססת על מובאות מפי מנחות . החלון השני פורס את המורכבות של תהליך הכניסה להוראה אצל מורה מתחיל . הדבר נעשה בעזרת תחנות ומשוכות שמשמשות נקודות מוצא לאירועים ולתהליכים בהנחיה . חלון זה מתמקד בשאלה : איך להצליח בהוראה ולשרוד במערכת ? החלון השלישי משיב על השאלה : כיצד הופך מקרה הנחיה פרטי למסגרת חשיבה כוללת על הנחיה של מורים ? בחלון זה מוצעים תכנים מרכזיים בהנחיית מורים , ומתוארים אירועים מאפיינים ששימשו נושאים לעבודת ההנחיה . אירועים אלה נלקחו מכל אחת מהתחנות שהוצגו בחלון השני . החלון הרביעי מציג נרטיבים של מנחות ככלי להנחיה וסיפורים אותנטיים ששירתו אותן . השאלה שעומדת לדיון בחלון זה היא : כיצד משרתת הגישה הנרטיבית . שהונהגה על ידי המנחות לניתוח אירועים קריטיים , את התפקוד המקצועי הן של המנחה והן של המונחה ? החלון החמישי מתמקד בדגם ייחודי של הנחיית מורים עולים בקבוצת תמיכה . דגם זה נותן מענה לצרכים הייחודיים של אוכלוסיית המורים העולים . החלון החמישי נועד להשיב על השאלה : מהם התנאים המקדמים והתנאים המעכבים את שילובם המקצועי של מורים עולים בתרבות בית הספר הישראלי ? הנחיית מורים נ 0 רו 0 סיה תחנות ומשוכות בכניסה להוראה מהשדה לתכנון ההנחיה : תחנות וצמתים בתהליכי הנחיה סיפורי הנחיה כמסגרת לחשיבה רפלקסיבית קבוצת תמיכה כדגם הנחיה של מורים עולים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help