sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

חינוך שלא שמרו חומר ארכיוני . כמו כן לא ניתן היה להשיג מארכיון המדינה מסמכים ומקורות מידע אחרים שתועדו בשלושים השנים האחרונות . איסוף החומר ההיסטורי כלל גם עריכת ראיונות עם מגוון אנשים אשר עסקו ועוסקים בחינוך ובטיפול בתלמידים עם ליקוי בשמיעה . איתור חלק מהמרואיינים היה לעתים מבצע בלשי שהסתיים בהצלחה , ולאחר מאמצים רבים איתרתי אפילו את המנהלת הצעירה ביותר שפעלה בארץ . הייתה זו מורה חיילת שגרה זה שנים רבות בארצות הברית . לצורך עריכת הראיונות חרשתי את הארץ לאורכה ולרוחבה ולמדתי להכיר גם חברים למקצוע שלא הכרתי עד עתה . הייתה זו חוויה מעניינת ומרגשת להאזין לקולות המרואיינים , ששמחו על שנפלה לידיהם ההזדמנות להעלות מנבכי זיכרונם מעשים ואירועים שהתרחשו בעבר במקום עבודתם . אני מקווה כי מחקר זה ישפוך אור על תהליכי השינוי שהתרחשו במסגרות החינוך במשך השנים מתוך מאמץ ורצון לתת מענה לצרכים המיוחדים של האוכלוסייה ההטרוגנית של תלמידים עם ליקוי בשמיעה . ברצוני להודות מקרב לב לכל אותם מרואיינים שאירחו אותי בבתיהם או במקומות עבודתם , גילו סבלנות רבה ושיתפו עמי פעולה . הם פרשו בפניי קטעים ממגילת חייהם המקצועית תוך התבוננות רפלקסיבית מן המקום שהם נמצאים בו כיום לעבר העבר . מרואיינים אלה הפיחו חיים בחומר העובדתי היבש ואפשרו לי להמחישו לקוראים . אני רוצה להודות גם לכל אותם אנשים שסייעו לי למצוא את החומר הדרוש בארכיונים הרבים שביקרתי בהם . אני חבה תודה מיוחדת לאביבית קדרון מהארכיון של "אורט " בירושלים , שטרחה ועמלה להשיג עבורי חומר ארכיוני חשוב ומעניין . רוצה אני להודות למאירה קמחי , הספרנית בספריית "שמע" בתל אביב , על עזרתה המועילה בחיפוש חומר ביבליוגרפי עבור כתיבת הספר . תודה לאביגיל שלזינגר שנתנה לי את תמונת השער המתארת לימוד על פי הגישה האוראלית בראשית ימיו של בית הספר לחרשים בירושלים . תודה לזבולון גורני מנהל "שמע" בתל אביב שטרח וצילם את תמונת השער המתארת לימוד בעזרת שפת הסימנים כיום . תודה למשה שיבר מנהל בית הספר "סביונים " על שנאות לאפשר את צילום תמונת השער , לשרה פרידלנדר שסייעה בהפקת הצילום ולתלמידיה שהסכימו להצטלם .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help