sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ואת הזדהותו עמן . מאחר שאין בעברית הבחנה כזאת , ציינתי בטקסט את הזיקה לקהילת החירשים בכל פעם שהתייחסתי למושג . Deaf יש בארץ שלושה סוגים של מסגרות חינוך לתלמידים עם ליקוי בשמיעה : ו . בתי ספר לחירשים ומסגרות לחינוך מקצועי שבהם לומדים תלמידים עם ליקוי בשמיעה באופן נפרד . . 2 כיתות של תלמידים עם ליקוי בשמיעה בתוך בתי ספר וגני ילדים רגילים , אשר תלמידיהן משולבים באופנים שונים בכיתות רגילות . המושג "כיתות שילוב" שבו אני משתמשת במחקר זה מתייחס לכל צורות השילוב של קבוצות תלמידים עם ליקוי בשמיעה במסגרות חינוך רגילות . . 3 מסגרות של שילוב אינדיבידואלי שבהן לומדים תלמידים עם ליקוי בשמיעה כבודדים בכיתות רגילות בבתי ספר בסביבת מגוריהם . כיום נוהגים להתייחס ל"שילוב אינדיבידואלי " גם כאל מצב שבו תלמיד עם ליקוי בשמיעה נמנה עם קבוצת תלמידים עם ליקוי בשמיעה אשר נמצאת בבית ספר רגיל , אך לומד רוב הזמן בכיתה רגילה ומקבל סיוע מן הצוות המקצועי המיוחד אשר נמצא בבית הספר . בסוג זה של שילוב אינדיבידואלי אעסוק בפרק על כיתות השילוב . הספר מתאר בפרקים נפרדים את מסגרות החינוך הקיימות בכל אחד משלושת הסוגים הללו . סדר הקמת מסגרות החינוך לגילאים השונים היה שונה באזורים שונים , אך לרוב הוקמו המסגרות לילדי בית הספר היסודי לפני המסגרות לילדים בגיל הרך . התיאור ההיסטורי של מסגרות החינוך באזורים השונים נקבע לפי הסדר הכרונולוגי של הקמתן . המסגרות העל-יסודיות מתוארות תמיד לאחר המסגרות של בתי הספר היסודיים כדי לשמור על רצף . התיאור ההיסטורי הצריך השגת חומר ארכיוני המצוי במסגרות החינוך עצמן ובארכיונים ציבוריים וממשלתיים . לצערי , לא מצאתי מידע תקף באשר למספר התלמידים עם ליקוי בשמיעה אשר למדו במסגרות החינוך השונות לאורך השנים . הנתונים שנמסרו לי ממשרד החינוך נוגעים רק לשנים 2000 ו . 2005- אף כי השגתי חומר רב מארכיונים בכל רחבי הארץ , היו כמה מסגרות

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help