sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

אלה מתוך כוונה לקבל תמונה מקיפה אשר תאפשר להפיק לקחים מן העבר ולהסיק מסקנות לגבי העתיד . בבואי לשחזר את ההתרחשויות ואת ההתנסויות המקצועיות לקחתי לתשומת לבי את התזה של היסטוריון של החינוך בשם ריצ'רד אלדרידג ' , ( 2003 Aldridge , ) העוסקת במחויבותם של חוקרי היסטוריה . לפי תזה זו , שמקורה בתחום ההיסטוריה של משפחות , ( Laslett , 1987 ) להיסטוריון יש שלוש מחויבויות : מחויבות לאנשים בעבר , מחויבות לאנשים בדורו ומחויבות לקהילה המדעית כולה . מתוך הזדהות עם מחויבויות אלו , אני חשה בראש ובראשונה מחויבות עמוקה כלפי כל האנשים שעשו עבודת קודש , בתנאים קשים ללא נשוא , במסירות ובאמונה , והשקיעו מאמצים בלתי נלאים ללמד ולקדם תלמידים עם ליקוי בשמיעה . אנשים אלה מן הראוי שסיפורם יסופר וקולם יישמע גם אם חלקם אינם עמנו עוד . כיום עומדת אני מלאת השתאות נוכח אנשי הצוות המטפלים ומלמדים תלמידים עם ליקוי בשמיעה . אני מתפעלת מן הגישות המקצועיות , מן היכולת לראות את המורכבות הרבה של תלמידים אלה , אשר מאכלסים את מסגרות החינוך כיום ואשר לרבים מהם בעיות נוספות מלבד בעיית השמיעה . אני חשה מחויבות לתעד ולהסביר את פועלם המעיד על התמודדותם הקשה ועל מאמציהם הרבים לפתח מודלים גמישים המותאמים לצרכיו של כל תלמיד ותלמיד . מחויבותי השלישית היא לקהילה המדעית . המחקר ההיסטורי שערכתי כולל חומר ארכיוני רב ועשיר וראיונות רבים עם מגוון אנשי מקצוע . הוא עשוי לשמש מקור נאמן לאנשי מחקר אשר יהיו מעוניינים לבחון היבטים שונים של השינויים שחלו בחינוך תלמידים עם ליקוי בשמיעה בארץ במשך השנים . במהלך המחקר השתמשתי במושג "תלמידים עם ליקוי בשמיעה , " אשר כולל אנשים חירשים וכבדי שמיעה . השתמשתי במושג "ילדים " בעיקר כאשר תיארתי את מסגרות החינוך לגיל הרך , ובמושג "חירשים" כאשר תיארתי בתי ספר לחירשים אשר נקראו ועדיין נקראים כך וכאשר הבאתי כלשונם דברים שנכתבו או נאמרו על ידי חוקרים ואנשי חינוך . בשפה האנגלית קיימת הבחנה בין deaf ; ro 1 nn כביטוי למצב של אי-שמיעה ובין המושג , Deaf המבטא את השתייכותו של אדם לקהילת החירשים ולתרבותה

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help