sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

/ Y רקע המודעות לטיפוח החשיבה האקדמית מעמיקה וגוברת לאחרונה , רוב המכללות עוברות אקדמיזציה , ומספר הסטודנטים הלומדים היום לתארים גבוהים הולך וגדל . לאור התהליכים האלה מתעצמת חשיבותה של עבודת המחקר כאבן בוחן להערכת הלומד . אנשי חינוך נוטים לזנוח את שיטת הלימוד האנכרוניסטית של מודל התוכן , המתמקד בדחיסת ידע מעובד לראשו של הלומד , לטובת מודל השואף לעצב לומד שיידע לבצע בכוחות עצמו את תהליך הפקת התוכן כחוקר עצמאי . הגדילו לעשות מכוני המחקר החינוכי בישראל , ששמים דגש על טיפוח מיומנויות החקר , המוכרות גם כ 'מיומנויות אקדמיות , ' 'אוריינות אקדמית / ולאחרונה כ'תיהלוך החשיבה האקדמית . ' יחד עם זאת אין בנמצא תכנית לימודים שיטתית וכוללת כתחום זה , ומורים רבים מתלבטים בשיטות ובתכנים הדרושים לטיפוח תיהלוך החשיבה האקדמית , ובייחוד בהיבטיו המעשיים . לא זו בלבד , אלא שגם משימות מרכזיות הדרושות ליישום תהליך זה כמו "הדרכה ביבליוגרפית" הקשורה למחקר הספרייתי או קורסים ב"שיטות מחקר" הקשורים למחקר שדה , לא תמיד נלמדים בקונטקסט של ביצוע עבודה אקדמית . אדרבה , במקרים רבים הם נלמדים בבתי ספר ובמוסדות להשכלה גבוהה , בכללן המכללות , כמשימות נפרדות ומנותקות זו מזו העומדות בפני עצמן . לימוד בבידוד של כל אחת מן המשימות הללו עשוי אמנם להקנות ללומד '' ידע" ( "knowing" ) ברמה תאורטית , אך לא תמיד הלומד יכול להעביר ידע זה לרמת "ביצוע" ( "doing" ) במסגרת המטלה המחקרית עצמה , שהיא הגילוי הממשי של הפנמת תהליך החשיבה האקדמית . ההשלכות של חסר זה הן גורליות ללומדים רבים , החשים תסכול כשהם נדרשים לכתוב עבודה אישית או חיבור שנתי בבית הספר , רפרט או עבודה סמינריונית במכללות , ורפרט , עבודה סמינריונית , עבודת גמר ועבודת דוקטור באוניברסיטאות ובטכניון . כמענה למצוקה של האוכלוסייה הלומדת נכתב המודל הנוכחי לטיפוח תהליך החשיבה האקדמית . אף על פי שמודל זה בנוי כמסמך שיטתי ורציף , ניתן לבודד מתוכו רכיבים שונים ולהיעזר בהם בנפרד תוך כדי ביצועה של המטלה המחקרית . ( lH

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help