sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

( פריזמה ) של ספרות הילדים ; ולחלופין - להעשיר את ההבנה של ספרות הילדים על ידי פריצת הגבולות המפרידים בין סוגה זו לבין שאר יצירותיו , להלן תמצית ענייניהם של ארבעת הפרקים כספר.- . 1 האם פרפר הוא פרח חי ? עיון בצמד השירים "הפרח לפרפר" ו"הפרפו לפרח" הפרח והפרפר קובעים בשיריהם את תחומי המגע וההפרדה ביניהם ואת תחומי הפנים והחוץ של כל אחד מהם . החפיפה החלקית של הגבולות שבין הפרח והפרפר מבטאת הן את הצורך ההדדי של זה בזה והן את האיום ההדדי של זה על זה . הם מייצגים את הדיוקן הכפול והסותר של שירי האהבה של ביאליק , ואמנם נראה שהם מופיעים בגלגולים שונים בחטיבות הספרותיות ונסוגות השונות של שירים אלה . . 2 חידת האהבה והאהבה כחידה - השיר "שתי בנות" על רקע חידות אהבה וחידות אחרות חידה היא סיפור או תיאור אבסורדי הבונה מציאות משונה וסחורה , ואילו הפתרון הבלתי-צפוי מחזיר דברים על תיקונם מכיוון שהוא מהווה מקבילה הגיונית ונורמטיבית לחידה , כפי שמתברר . במחוזות הילדות והאהבה שביצירתו של כיאליק , הפתרון הנו אבסורדי כמו החידה והוא ממשיך ומקיים את סתירותיה , משום שמתבטלות בו המחיצות המפרידות בין ה"אני" והעולם , בין החוץ והפנים , בין הגבר והאישה . חידת היופי והאהבה השלמה והעלומה ביותר היא חידת התאומות "צלי וגילי" - חידתו של הילד האוהב , חידה אשר ה"דודים , " כלומר הבוגרים , אינם יכולים לפתור על אף שהם "דודים , " כלומר אוהבים . הם חווים את המציאות בממדים שונים מאלה של הילד , ולכן אין להם פתרון לחידת האהבה לתאומות , ש"שתיהן , שתיהן , יפות יותר" ושתיהן נאהבות יותר .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help