sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > לדעת רגש > מבוא

Page:10

אני מקווה שיהיו קוראים שירגישו חיבור והזדהות אל הכתוב ואל ההסברים וימצאו דמיון בין חווייתם לחוויותיי ולהבנתי , ואולי הספר יעזור להם למצוא את רגשותיהם הם ואת דפוס חוויתם . הספר נכתב על בסיס עמדת הדוקטורט שלי , והוא הזמנה למסע רגשי ופילוסופי . בניגוד לדרישה המקובלת בכתיבה פילוסופית , לכתיבה נטולת רגשות , אני סמרה , כמו האקזיסטנציאליסטים , שרצוי לעורר רגשות תוך כדי החוויה הפילוסופית של ההבנה - משום שהם מעשירים את ההבנה ואינם משבשים אותה . הספר מכוון לפיכך לכל מי שמתעניין ברגשותיו ושואף להבינם , או שואף לקבל לגיטימיציה לרגשות שחווה בעבר . הוא יוכל למצוא נקודות דמיון משותפות בינו לנאמר בספר או נקודות שונות , משום שכל אדם הוא יצור רגשי חד פעמי ומיוחד . אני מקווה שהספר יתרום תרומה להחזרת עטרת הרגשות למקומה הראוי ולהכרה בחלקם ובחשימתם בכל תחומי החיים . כל אדם שהחינוך הוא בנפשו , מן הראוי שיהיה מודע למורכמת האנושית ולשונות הרגשית בין בני אדם . הספר יוכל לתרום לדיאלוג הרגשי החינוכי במוסדות להכשרת מורים ובבתי ספר . שימת לב מצד ההורה או מצד המחנך לרגשות המלווים את הילד לאורך יומו תתרום להבנה שהם חלק מעושר החיים והם לגיטימיים לדיון ולהתייחסות . אילו אפשר היה ללמד ילדים להתמודד עם קושי רגשי כדי שיבינו שרגשות הם פעמים רמת מורכבים ואמביוולנטיים , אילו החינוך היה מופנה לא רק אל ההבעה הרגשית אלא לרגש עצמו , ייתכן שאפשר היה ליצור למידה רגשית אצל ילדים . אני מקווה שהספר יתרום לשיפור ההבנה הרגשית שלנו עצמנו ושל האדם הנמצא בהכשרתנו . הקורא יוכל לקחת את הספר למחוזות האישיים חינוכיים שלו עצמו וליישמו בשפתו הפרטית כלפי בני האדם שבסביבתו . נשפר ארבעה פרקים.- הפרק הראשון דן בשורשי הרגשות . מוצגות מ תאוריות נוירולוגיות הקושרות את החוויה הרגשית ישירות לשינויים כימיים ולמיקום באזורים מסוימים במוח . הפרק עוסק גם בתאוריות על 'סכמות התפיסה' כבסיס להשוואה ולהבחנה עם הסכמות הרגשיות . הפרק השכי סוקדש למבנה הרגש ולאופן פעולתו . הסכמה הרגשית היא צורת ארגון דינמי של תוכן רגשי , שמהווה גם תכנית פעולה המניעה לתגובה רגשית . מטרתן של הסכמות היא לעזור לבחור בין אלטרנטימת באופן ספונטני ומהיר . פעולתה משפיעה על כל יתר פעולותינו ואינה ניתנת לעצירה . רגשות הם תפיסה סובייקטיבית הכוללת הערכה ופירוש של מצב סביבתי הם פעילות שבה העצמי מעורב ומשפיע על סביבתו .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help