sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

פתח דבר ודברי תודה העבודה המובאת כאן מבוססת על סדרת מחקרים שבוצעו במכללה אקדמית גדולה במרכז הארץ המתמחה בחינוך ובהכשרה להוראה . איסוף הנתונים נעשה בין שנת הלימודים תשנ"ד לתשנ"ט . בשנת הלימודים תשנ"ד ביצענו בדיקה מגששת ראשונה של נתוני הציונים במכללה . לאחריה יצאנו לאסוף נתונים לצורך סדרה של מחקרים מקיפים בנושא . מטרת עבודתנו בראשית הדרך הייתה לעורר שיח בין המורים שיברר את תפקידי הציונים ואת מהותם , יסייע לכל מורה לגבש עמדה מושכלת ויקדם את גיבושה של מדיניות מערכתית במכללה . בהמשך העבודה למדנו עד כמה קשה לעורר שיח עקבי ומעמיק בנושא זה . הדיון בנושא נתפס על ידי מורים רבים כאיום על האוטונומיה שלהם וכהגבלה של חירותם . התברר לנו שהסוגיות הנדונות מורכבות ורבות , וכי אין הן ייחודיות למכללה שלנו : החינוך הגבוה כולו , כמו גם מערכת החינוך בשלבים הקודמים לו , מתמודד עם שאלות הנוגעות למתן ציונים ולהערכות ללומדים . לכן , משנסתיימה סדרת המחקרים , אנחנו מביאות את סיכומה בפני הקהל הרחב . כבר בראשית הדרך , משבתנו את הנתונים הראשונים שאספנו , פנינו אל הספרות המקצועית במגמה ללמוד על היקפן של התופעות שנתגלו לנו , על מקורותיהן , על הדרכים שבהן ניתן לפרשן ועל משמעויותיהן . כך עסקנו במקביל בנתונים האמפיריים ובחקר הספרות המביאה נתונים אמפיריים של אחרים ודיונים מלומדים בנושא . על שני מקורות אלה מבוסס הדיווח המובא במונוגרפיה זו . בחרנו להביא את החומר בפני הקורא מאורגן לפי סוגיות ונושאים , ולא בדוח מחקר שבו מרוכזת סקירת כל הספרות המחקרית בתחילת המסמך , ולאחריה כל הממצאים . כך , יש פרקים שעיקר המידע שבהם שאוב מן הספרות , ואחרים שעיקר החומר שבהם נגזר מן הנתונים שלנו , אך כל פרק ממוקד בנושא אחד . אנחנו מצרפות בנספח א' את תיאור איסוף הנתונים שלנו , ובו פירוט מתודולוגי כמקובל בספרות המדעית . ייחודו של המחקר המוצג כאן בשילוב הציונים שנתנו המורים במכללה עם נתונים בדבר עמדותיהם ובדבר שיטות עבודתם כמעריכים . בעזרת נתונים על

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help