sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

noo ipn היסטוריה בעולם ככלל , מאז שנות השבעים של המאה ה20- ניכרת בעולם עלייה במעורבותם של היסטוריונים בתכנון לימודי ההיסטוריה בבתי הספר ( בעיקר בחטיבות הביניים ובבתי הספר התיכוניים . ( בישראל משמשים היסטוריונים בתפקידי ייעוץ והדרכה מתודולוגיים ואף בחיבור יחידות הוראה ( שרמר , תשנ " ב : , ( 451 אולם גם הם כפופים למטרות-העל המוכתבות על ידי המערכת ופועלים בתחום מוגדר ובגבולות ברורים . המחקר האקדמי של ספרי הלימוד החל לאחר מלחמת העולם הראשונה , לאחר שספרי לימוד מסוימים הואשמו בעידוד של תוקפנות ועוינות כלפי עמים אחרים . בעצם , כבר לפני מלחמת העולם הראשונה נשמעה דרישה לנפות יסודות שוביניסטיים מהספרים ומהתכניות כדי לחנך את הדור הצעיר לקראת יחסים בין-לאומיים המבוססים על הבנה ושלום ( רובינזון , 995 ו . ( אחרי 1918 התפתחו תנועות וארגונים בצרפת , בגרמניה ובאנגליה שדרשו להחרים ספרי לימוד בלתי-מתאימים ולחבר חדשים ברוח הסובלנות . ארגונים כמו "הפדרציה הבין-לאומית של איגודי המורים , " "המכון הבין-לאומי לשיתוף פעולה אינטלקטואלי " ואחרים השתתפו בתהליך זה . לאחר 1945 החל "המכון הבין-לאומי לספרי לימוד " בבראונשוויג ( גרמניה ) לבדוק ולבקר מחדש את ספרי הלימוד בהיסטוריה . גם במסגרות לאומיות נעשו מאמצים לשפר את איכותם של הספרים ולהכיר בכוחם המשפיע והמכוון . ב950- ו תבעה אונסק " ו מהמדינות החברות בה לתקן את תכניות הלימודים ואת ספרי הלימוד שלהן ברוח דומה , ואף ארגנה סמינריונים בנושא . ב-ו 195 הכינו ב43- מדינות "סקר משווה של תכניות הלימודים בהיסטוריה , בגאוגרפיה ובמדעי החברה " ואליהן הצטרפו מאוחר יותר עשר מדינות נוספות . ( Schuddekopf , 1967 : 13-42 ) מטרת הסקרים והדו " חות הייתה לגיטימציה לאומה שאליה הם משתייכים , ומשלבים מושגים חיוביים בתיאור עמם ומושגים שליליים בתיאור האחרים . ( Westbury , 1994 )

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help