sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

כאמצעי להעברת היסטוריה - במנותק מהעיתונות , מהרדיו ומהטלוויזיה 990 : 8 ) ו . ( Jacobmeyer , גם לדעת פיליפ אלטבך , למרות המחשבים , תקשורת הלוויין והטכנולוגיה - הכלי המשפיע ביותר ובצורה הנרחבת ביותר הוא ספר הלימוד . ( Altbach , 1987 : 159-160 ) סלטר מדווח על מחקר שמצא כי אף על פי ש 85 ° / 0- מהידע של התלמידים נרכש מחוץ לבית הספר וממקורות שאינם מורים , ההישענות על ספרי הלימוד ממשיכה להיות יסוד חשוב בלימודי היסטוריה , גאוגרפיה ומדעי החברה . ( Slater , 1995 : 180 ) לנתונים אלה יש להוסיף את ניתוחו של אפל , ( Apple , 1993 : 61-62 ) הגורס כי התלמידים ניגשים אל הטקסט באחת משלוש דרכים : ( ו ) דרך הקבלה המוחלטת - התלמיד מקבל באופן מוחלט את הכתוב בספר ; ( 2 ) דרך השיח - התלמיד מתווכח עם חלק מהטענות ומקבל חלק מהן ; ( 3 ) דרך ההתנגדות - התלמיד דוחה את האינטרפרטציה העיקרית של הטקסט . יש להניח כי לרוב התלמידים חסר ידע היסטורי משמעותי כדי להתמודד עם הנרטיבים ההיסטוריים שבספרי הלימוד , לשלול אותם או להציע חלופות . ( Podeh , 2002 : 2 ) ספרי הלימוד נהנים מהסמכות המיוחסת לאמצעי הכתוב . על פי דויד אולסון , טקסטים כתובים נותנים תחושה שהם אובייקטיביים וחסינים בפני ביקורת . לדעתו , ספרי הלימוד דומים מבחינה זו לפולחנים דתיים - אלה ואלה מציגים את האיךאות , את הרעיונות ואת האמונות כבלתי-ניתנים לערעור 989 : 241-242 ) ו . ( Olson , על פי אולסון , התלמידים מפנימים ביתר סמכותיות מסר המועבר בספר לימוד אשר המורים המליצו עליו וההורים קנו אותו . יתרה מכך , היות שספרי הלימוד משמשים לעתים קרובות כמקור המידע היחיד בעבור התלמיד , ובמקרים לא מעטים גם בעבור המורה , האמונות והדעות המובאות בהם נטבעות ונחקקות בתלמידים למשך כל החיים . במחקר נוסף נמצא כי תלמידים מעדיפים את ספר הלימוד כמקור למידה , בין משום שיש לו תדמית אובייקטיבית ואנציקלופדיה ובין משום שהוא

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help