sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:7

חשיבותו של ספר הלימוד בהוראת ה 00 > וריה למעלה מחמישים שנה לאחר הקמת מדינת ישראל מוסיפים ספרי הלימוד בהיסטוריה לשמש כלי עיקרי בהוראה של פרקי היסטוריה שונים ושל סוגיות בתולדות מדינת ישראל . ספר הלימוד ( textbook ) שומר על מעמדו ההגמוני בהוראת היסטוריה גם מחוץ לישראל , בעיקר בשל החשיבות שהתלמידים מייחסים לתכניו בלימודיהם לבחינות הבגרות או לבחינות אחרות בסיום הלימודים בחטיבה העליונה , שכן אלה משמשות "כרטיס כניסה " לאקדמיה . לדעת הווארד מלינגר , ( Mehlinger , 1985 : 287 ) ספרי הלימוד הם הגרסה העכשווית של מספרי סיפורים בכפר , בהיותם אחראים להעביר לנוער את אמונותיהם של המבוגרים ואת מה שהמבוגרים מאמינים שהצעירים צריכים לדעת על תרבותם . לדעתו , שום אמצעי חברות ( סוציאליזציה ) אחר אינו יכול להשתוות לספרי הלימוד , אף כי קשה לאמוד את התפקיד המדויק של ספרי הלימוד בהשוואה לאמצעי החברות האחרים . יתרה מכך , אף על פי שספרי הלימוד מוצגים כאמצעי הוראה של "חומר ניטרלי " או של "ידע לגיטימי , " הם מנוצלים לא פעם ככלים אידאולוגיים לקידום אמונות מסוימות ולמתן לגיטימציה כוללת לדעות מסוימות או לסדרי יום מוגדרים . כמו כן הם משמשים לארגון הידע של התלמידים בבתי ספר המעורבים בתהליך אידאולוגי של קבוצות או של מעמדות מסוימים בחברה 991 : ) ו . ( 2-3 Apple , אין ספק שהתקשורת האלקטרונית פגעה במעמדם של ספרי הלימוד כמכשיר חינוך , ועם זאת רוב החוקרים סבורים שמעמדם של ספרי הלימוד נשאר מרכזי , כמעט קריטי . ( Podeh , 2002 : 1 ) וולפגנג יקובמאייר , שחקר את ספרי הלימוד האירופיים במאה השנים האחרונות , הגיע למסקנה שהחברות המודרניות פיתחו ספרי לימוד בהיסטוריה הוראת היסטוריה כללית : חקר התכניות והספרים

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help