sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

עד / המדומיץ ה 9 וליטי שרטניה ברוגרה 0 ניה ברוגרה : On the Political Imaginary מוזיאון נויברגר לאמנות , , Purchase College אוניברסיסת ביו יורק ינואר - אפריל 2010 אוצרת : הלן פוזנר אדוארד רוביו הפופולריות שממנה נהנים אמני מיצג לאחרונה בעולם כולו , מרקיעה שחקים . מאחורי התעוררות זו עומדים המוזיאונים והביאנלות . ובעצם מדוע לא !? אירועים תיאטרליים חד פעמ"ם מעין אלה , שבהם הכול יכול להתרחש ( ולעתים קרובות אכן מתרחש , ( מהווים בידור פר אקסלנס . כאן , בניו יורק ובסביבותיה , פתחו לאחרונה חמישה מוזיאונים חשובים את שעריהם לצונאמ 1 של אמני מיצג : הנשיקה וחקי דמה הזו , שתי "סיטואציות מובנות " חיות של האמן טינו סהגל , ( Sehgal ) מילאו את חלל המבואה כולו ואת כל מרחב התצוגה של מוזיאון גוגנה"ם , ועבודה נוספת שלו הוצגה . New Museurro במוזיאון לאמנות מודרנית נפרשו ארבעים שנות יצירה של מרינה אברמוביץ . בביאנלה של מחיאון i Mac לשנת 2010 השתתפו במיצגים חיים ומצולמים כעשרה אמני מיצג . גם מוזיאון נויברגר הקטן , אך האיכותי , מרחק כשעת נסיעה מן העיר נין יורק , לא נשאר מאחור , ואף הוא הצטרף לחגיגה . בימים אלה הוא חוגג את יצירתה של האמנית ילידת קובה , החיה בשיקגו , סניה ברוגרה , ( Bruguera ) ברסרוספקטיבה שכותרתה " the Political Imaginary On" ( על המדומ"ן הפוליטי , ( הסוקרת עשרים שנות יצירה . האמנית שהתפרסמה בפרובוקציות הפוליטיות שלה , ידועה בנטייתה ללכת עד הקצה , לעתים כמעט עד כדי הסתכנות במאסר ( באחד ממיצגיה בקולומביה , למשל , העבירה בין הצופים מגש קוקאין . ( בראשית דרכה שאבה ברוגרה את השראתה מעבודות האדמה גוף של האמנית ילידת קובה , אנה מנד"סה . ( 1985-1948 ) בנטל האשמה , ( 1 977 ) אולי עבודתה החזקה ביותר , עמדה ברוגרה עירומה , טלה שחוט תלוי על צווארה , ובמשך שלושת רבעי שעה אכלה תערובת של אדמה , מים ומלח תוך שהיא מחקה את טקס ההתאבדות , שביצעו רבים מילידי קובה בעומדם מול הכובשים הספרדיים . היה זה אזכור מכאיב לקהל בהוואנה , שבה הועלה המיצג לראשונה , כי חופש , חירות והגדרה עצמית אינם אידיאלים מופשטים , אלא הישגים המותירים את חותמם על גופנו . בתערוכה הנוכחית , תחת עינה הפקוחה של האוצרת , הלן פוזנר , מציג שוב מוזיאון ניוברגר כ 1 8 מעבודות האמנית בסיוע אמני המיצג המיומנים של ברוגרה . העבודות החזקות שבהן מלוות במיצבים מעוצבים ומורכבים , מאיימים , מפחידים , מטיפים ומבדרים , כמעין הצגת קרנבל . במבואה מוקרן ללא הפסקה סרט , ובו נראית האמנית מבצעת את המיצג ' ) Displacement עקירה : ( 1 998-99 , ' ברוגרה מהלכת ברחוב סואן בקובה , מכוסה כולה בבוץ ומנוקדת במסמרים , לבושה כמו נקיסי נקונדה , איקונה אפריקנית ספיריטואלית באפריקה ובקובה , ונראית כמפלצת שיצאה מסרט אימה . המיצב צדק פואטי ( 2002-03 ) מוביל את המבקרים דרך מנהרה ארוכה היישר לגלריות המרכזיות . המנהרה מרופדת בשקיק 1 תה ומדיפה רירו עז , ובה צגי וידיאו קטנים שבהם מאוזכרים היחסים ההיססור"ם , הכלכליים והפוליס"ם בין כובש לנכבש , במקרה זה מדובר בהודו תחת שלטונה האכזר וצמא הדם של האימפריה הבריסית . החלק המרגש ביותר בתערוכה מצוי בחללי הגלריות המאכלסים את מיצביה של ברוגרה . במיצבים ללא כותרת ( הוואנה ) , ( 2000 ) וללא כותרת ( ק אסל ) - ( 2002 ) רבות מעבודותיה של ברוגרה נושאות את שמות הערים שבהן הועלו לראשונה - הצבע השחור מדגיש את המסר שמבקשת האמנית להעביר . בה 11 א נ ה מצאנו את עצמנו בחדר מוחשך , מהלכים על גבי מש 0 ח עקום ורעוע של קליפות קני סוכר רקובים . בירכתי החדר , ממסך טלוויזיה קטן וכמעט בלתי נראה , ניבט קסטה , נואם את אחד מנאומיו האינסופיים . ארבעה גברים עירומים , כמעט בלתי נראים , ניצבו צמודים לקירות החדר , מחקים את תנועותיו הנבובות של המנהיג האיקונ . 1 בקאסל שוב מצאנו את עצמנו בחדר חושך , אלא שהפעם , רגע אחד שקענו בחשכה מוחלטת , ובמשנהו סונוורנו מאור עז שהבליח מעל לראשינו , מלווה בקולות של צעדים מאיימים ושל רובה נטען ונפרק - אסטרטגיות חקירה התובעות תשומת לב מלאה . בל לא כותרת ( מוסקבה ( 2007 ) ( ובלח יש תו של טאטלין ) 6 # נוסח הוואנה , ( משנה ברוגרה את הטקטיקה , ומזמינה את הצופים להשתתף בתרחישים שהיא יוצרת , במקום להיות צופים פאסיב"ם . במ ו ס ק ב ה הובלנו לתוך מה שנראה כמעבדת צילום קטנה , ונתבקשנו לשבת מתחת לתצלום ממוסגר של מייסד המשטרה החשאית הבולשביקית כרי להצטלם . ליושבים ניתנה הבחירה להצטלם עם נץ חי , המסמל את עוצמת הממסד הישן , או עם כלוב מלא קופים , המסמל את עליית הקפיטליזם ברוסיה . בעבודה לחישתו של טאטלין , 6 # שהוצגה לראשונה בקובה בשנת , 2009 הובלו אזרחים לבמה על ידי אנשים לבושים במדי צבא , וניתנה להם דקה לדבר על כל נושא העולה על רוחם . חופש הדיבור , בלוגים ואינטרנט , שכולם קשורים בצנזורה , היו הנושאים החמים . אין זה מפתיע - איך אפשר אחרת בחברה דמוקרטית הרגילה לחופש ללא מעצורים - שרק קומץ צופים עלה לבמת בניוברגר בעת פתיחת התערוכה , וגם זאת רק לאחר שכנוע עיקש , בעוד בקובה עצרה הנהלת הביאנלה בהוואנה את המיצג של ברוגרה לאחר מופע אחד בלבד . אם היה צד חלש בתערוכה , הרי זו העובדה שרבות מהעבודות הוצגו במוזיאון מחוץ להקשרן המקורי , וכך איבדו מעוצמתן . למרות הכול , קיבלנו מושג של ממש על אופי החיים בארצות , שהחופש בהן אינו מובן מאלי 4 \ 1 ( תרגום . רבקה רז )

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help