sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:3

הביאנלה בוונציה מסמיעה את דמות האדם כצו 0 ן חזותי רחל סוקמן Venice Biennale 2009 Art Exhibition 53 rd International Making Worlds Curator : Daniel Birnbaum הביאנלה ה 53 בוונציה מאמצת את הדיוקן ומעלה את חשיבות הדימוי האנושי , כחלק מן המרקם האמנות 1 לשנת . 2009 באופן שקם , נסתר , ובהחלט לא ראוותני , מתגלה הדיוקן היחיד , הזוגי והקבוצתי הן בעבודתם של אמנים המייצגים את מדינותיהם בביתנים הלאומיים , והן במכלול התערוכות בארסנלה , בגני הביאנלה ובא" ונציה דמות האדם כנושא התחוורה לי כתובנה מאוחרת , מעין תגלית , שהתבהרה בהדרגה חודשים לאחר הביקור בביאנלה בוונציה ביוני . 2009 בזמן אמת של התבוננות באלפי היצירות שהוצגו לא היה ברור לעין מה מייחד את הביאנלה הנוכחית , ואיזו משמעות יש ליחס לשם שהעניק לה האוצר , דניאל כירנבאום : "יוצרים עולמות " n"nwn . ( Making Worlds ) בביאנלה בימי התצוגה המקדימה היא עונג צרוף , המקשה על בהירות המחשבות על אודות התחושות שיש לנו לגבי האמנות . אני חוזרת אל ספרו של משה מנדלסון , כ / כתבים ע > א \ ר \ ת ר , תח / ש / ת , שבו הוא כותב : "כרגע ההנאה כל מושג ומושג מתעמעם . " כאדם שחייו קשורים בתמונות ובמילים , אני חשה כי המילים האמיתיות נותרו כלואות בתוכי . כצופה מיומנת ביצירות אמנות על" לב 0 וח ביכולתי לבחור באמצעות החושים , ולא באמצעות האיננולקנג חיכיתי לרגעים של שתיקה , שבהם נבנה היש מתוך התבוננות מחודשת . מכלול הצירופים האפשריים של שבעים ושבעה ביתנים לאומיים , תשעים אמנים בארסנלה , ארבעים וארבעה אירועים ברחבי ונציה והאיים , מזמנים משימה לזמן ממושך . ממרחק של זמן ושל מקום ניתן היה להטמיע רגשות חדשים , שחידדו צפנים חזותיים מוכרים , כדוגמת דמות האדם , שהייתה מו 0 יב מוכר לאורך כל תולדות האמנות . מופעיו הרבים של הדימוי האנושי הלכו ונחשפו ועוררו מב 0 אוהד , מעצם העובדה שנקלעתי אל תוך הרפתקה אישית , שהובילה לדיאלוג מדומין עם הדיוקנאות . היה ברור , כי הכול בעיני המתבונן . וכך , באורח מופלא , נוצר מחבר של בני אדם ה " יוצרים עולמות " אנושיים , שכתוצאה ממנו הוענקה מעין לגיטימציה ופרשנות מאוחרת לשם התערוכה . מבלי לחסוא בססריאו 0 יפיזציה , יש להרהר בקשר האפשרי בין תמונת הדמות האנושית לבין הלאום , שהרי , מעבר למילים , אל לנו לשכוח כי האמן הוא יוצר הדיוקן האנושי , וכי ביטויים של סבל ושל כאב התקיימו כבר במאה הראשונה לספירה , ונראו בבירור בפסל המופלא של לא \ ק \\ וב ! , 1 * שנחנקו למוות על ידי נחשים ( הפסל נחשף מחדש ברומא ב , 1 506 וכיום מוצג במוזיאון הוותיקן . ( מעבר לרגעי עינוג החושים אל מול יצירת האמנות נותרות בעינן השאלות : מה "וותר בעוד דורות מספר , ומה "שאר אחרי רגעי התצוגה בהווה ? מה "שמר ויהפוך להיות נכ 0 צאן ברזל של התרבות האנושית ? על מה יוכלו ההיסטוריונים והמבקרים בעתיד באוספי המוזיאונים להתבונן בעניין ? מה יוסיף להיות מסקרן , מענג ונתון לדיון גם עם חלוף העתים ? מנקודת מב 0 זו , לאחר סיום הביאנלה , כל שנותר הוא להתבונן מחדש בתוצרי הביאנלה על גבי מסך המחשב . מזווית זו , הביאנלה כמכלול תערוכות לשנת , 2009 נראית לי שפויה , רגועה ובעיקר Courtesy ofthe artist 2006-07 , oil on canvas Issam Darwich , The Presenceofthe Absence ; , Courtesyofthe artist Mixed media ( 'Swarm of Zeppelins' ) , 2009 Hector Zamora , Sciame di dirigibili

טרמינל, כתב עת לאמנות המאה ה-21


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help