sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

הגיית הגברית ובחלקה במקביל . בראשית שנות ה 70 של המאה העשרים , לסביות רבות לא מצאו את ביתן בתנועת השחרור הגיית , בעלת האוריינטציה הגברית , ובחרו לפעול בתוך התנועה הפמיניסטית . במסגרתה , קבוצות כמו Radicalesbians פיתחו תפיסה של לסביות כפרקטיקה פוליטית פמיניסטית , ביטוי של הזדהות נשית ( woman-identification ) ואקט של מרי כנגד הפטריארכיה . מאמרה של אדריאן ריצ' ( Rich ) בכרך זה הוא אחד מהביטויים הידועים של עמדה זו . הפמיניזם הלסבי שולל קיום של זהות משותפת ללסביות ולהומואים , ורואה במגדר את ציר ההזדהות הראשוני עבור לסביות . בהתאם לכך , הידע שהולידה הזהות הלסבית פמיניסטית התפתח בעיקר בתוך שדה הפמיניזם וחדר לאקדמיה כחלק מתחום לימודי הנשים . מפגש מחודש בין מחקר ותיאוריה לסבית למחקר ותיאוריה הומואית התרחש בשנות ה , 80 ולמעשה הנתק מעולם לא היה מוחלט . ב . מקורות א'נסלקםואל"ם שני המקורות האינטלקטואליים המרכזיים של שדה הלימודים ההומו לסביים הם התיאוריה הפמיניסטית [ תולדות המיניות של מישל פוקו . התיאוריה הפמיניסטית היא במובנים רבים דיסציפלינה האם של הלימודים ההומו לסביים - קשה לדמיין את קיומו של התחום ללא המצע האנליטי והמתודולוגי שהיא הניחה . ( הולדות המיניות זכה למעמד של ה"תנ"ך" של הלימודים ההומו 6 לסביים , והוא בלי ספק הטקסט המצוטט והמשפיע ביותר , שעיצב את פני התחום מאז שנות ה . 80 בפרק זה נעמוד על תרומתו של כל אחד ממקורות אלה לתחום , נציין את תרומתו של דייויד הלפרין בתיווך ובפיתוח תפיסת המיניות של פוקו ונזכיר גם את שורשיו של התחום בתיאוריה הסוציולוגית אנתרופולוגית . התיאוריה הפמיניסטית התיאוריה ההומו לסבית כוננה את עצמה במידה רבה על פי הדגם של התיאוריה הפמיניסטית . כפי שכותבים עורכי : Reader Lesbian & Gay Studies -: ] "הלימודים ההומו לסביים עושים עבור מין ומיניות בערך מה שלימודי 7 הנשים עשו עבור מגדר . " כשם שלימודי הנשים שואפים לבסס את המגדר כקטגוריה מרכזית של ניתוח בקשת רחבה של שדות מחקר , כך הלימודים ההומו לסביים שואפים לבסס את המיניות כקטגוריה מרכזית של ניתוח . כמו לימודי הנשים , הלימודים ההומו לסביים מבטלים את ההבחנה בין מדע לפוליטיקה ומהווים מדע בעל מחויבות פוליטית לקבוצה מדוכאת - מדע

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help