sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

את עצמו . בעוד שאורגניזם , כל מה שקורה בו , ניתן למשגו בכל רמת מורכבות — אטומית , מולקולרית , תאית , מערכתית או אורגניזמית . בעוד שהתנהגות אנושית נבחנת במושגי חוויית האדם וכוונותיו , הרי את ההתנהגות מנקודת מבט אורגניזמית ניתן לראות רק בהתכווצות או הרפיה של שרירים מסוימים וכר — ובמקום חוויית הרצף , ישנו רצף של תהלי כים באדם הנבחן כאורגניזם . לכן , אין מקום לרצונות , פחדים , תקוה או יאוש . עילת העילות בהסברתנו אינה כוונותיו לגבי עולמו אלא כמות האנרגיה במערכתה . אדם , כשהוא נבחן כאורגניזם , אינו יכול להיות אלא קומפלכס של דברים , של עצמים , והתהליכים המהווים אורגניזם הם תהליכי ה"זה . " נפוצה האשליה שאפשר יהיה להגביר את הבנת האדם אם אפשר יהיה לתרגם את ההבנה האישית שלו למונחים בלתי אישיים של מערכת תהליכי "זה . " אפילו בהעדר צידוקים תיאורטיים , מתמידה הנטיה לתרגם את הווייתנו האישית לגבי האחר — לדיווח שהוא בלתי אישי . אנו עושים זאת במידה מסוימת בין אם אנו נוקטים אנלוגיה מיכנית בין אם ננקוט אנלוגיה ביולוגית ב"הסבר" עולנו . אציין כאן שאינני מתנגד לשימוש באנלוגיות מיכניות או ביולוגיות , ואף לא לראיית האדם , מתוך כוונה מראש , כמכונה מורכבת או כחיה . התיזה שלי מוגבלת לטענה שתאוריית האדם כאנוש מאבדת את דרכה אם היא נפתית לתאר את האדם כמכונה או כמערכת אורגניזמית של תהליכי "זה , " והיפוכו של דבר אף הוא נכון . ( ראה . ( Brierlcy 1951 מוזר להיווכח שבעוד שהמדעים הפיסיים והביולוגים של תהליכי ה"זד " . הכריעו בדרך כלל במאבק כנגד הנטיות להאניש את עולם הדברים או ליחס כוונות אנושיות לעולם החי , כמעט שלא נברא מדע אותנטי של האדם בשל הנטיה המושרשת לדפרסונליזציה של בני אדם . בדפים הבאים , נתרכז במיוחד באנשים החווים עצמם כאוטומטים , כרובוטים , כחלקי מכונה או אפילו כחיות . אנשים כאלה נתפסים בצדק כמטורפים . ומדוע איננו רואים כמטורפת גם את התיאוריה המבקשת להמיר בני אדם באוטומטים או בחיות י חוויית האני והאחרים כבני אנוש היא ראשו נית ותקפה . היא קודמת בקיומה לקשיים המדעיים או הפילוסופיים המתי חסים לשאלה כיצד חוויה כזאת היא אפשרית או כיצד ניתן להסבירה . ואמנם , קשה להסביר את התמד קיומם של אלמנטים במחשבתנו , אלמנטים ש ץב1- 1 ^ 1111 א קראם ה"אנלוגיה הביולוגית" . "היה עלינו לצפות , " כותב

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help