sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

של סכיזואידיות או סכיזופרניה מנקודת מוצא סכיזואידית . מכל מקום , תיאור בעיות האנשים הנזץנים בפרקים הבאים מכוון להוכיח שמן הנמנע לתפוס בעיות אלה באמצעות שיטות הפסיכופתולוגיה והפסיכיאטריה הקלינית כפי שהן עומדות היום , והן נזקקות לשיטה האכזיסטנציאל פנומנולוגיה כדי להציג את מלוא משמעותן ואת הרלבנטיות האנושית האמיתית שלהן . בספר זה נגעתי ישירות , עד כמה שהדבר ניתן , בפציינטים עצמם , והמעטתי ככל האפשר בדיון בבעיות היסטוריות , תיאורטיות ומעשיות המתעוררות במיוחד נוכח הפסיכיאטרית והפסיכואנליזה . הצורה המיוחדת של טרגדיה אנושית שאנו עומדים כאן מולה לא הוצגה עד עתה בבהירות הראויה ומתוך הבחנה מספקת . לכן חשתי שהחובה התיאורית הטהורה חייבת לעמוד לפני כל שיקולים אחרים . לפיכך נועד פרק זה להעמיד רק ניסוח קצר ביותר של כיוונו הבסיסי של הספר , ניסוח הנחוץ כדי למנוע אי הבנות מכשילות . והוא פונה לשני כיוונים : מחד גיסא הוא מכוון לפסיכיאטרים המכירים היטב את סוג ה"מקרה" הנדון , אבל אינם מורגלים לראותו qua person כפי שמתואר כאן ; ומאידך גיסא מכוון הוא לאלה המכירים ומחבבים אנשים כאלה אבל לא עמדו מולם כמו מול "חומר קליני . " מן הנמנע הוא שלא יהיה בכך משום אי סיפוק מסוים לגבי שני הכיוונים כאחד . כפסיכיאטר , אני נתקל בקושי רציני מיד עם ההתחלה : כיצד אוכל לפנות ישירות אל הפציינט אם המלים הפסיכיאטריות שברשותי שומרות מרחק ביני ובינו ? כיצד ניתן להוכיח משמעות ורלבנטיות אנושית כללית של מצב הפציינט אם המלים שעלינו להשתמש בהן נועדו במיוחד לבודד ולהגביל את משמעות חייו לכדי חטיבה קלינית מיוחדת ז אי נחת לגבי המילון הפסיכיאטרי והפסיכואנליטי היא תופעה ר 1 וחת , ובמיוחד בקרב אלה הנזקקים לו ביותר . רובם ככולם חשים שמלים אלה של הפסיכיאטרית והפסיכואנליזה אינן מצליחות לבטא מה "שבאמת מתכוונים" לו . אבל להניח שניתן לומר דבר אחד בעוד שחושבים דבר אחר — זוהי צורה של הונאה עצמית . לכן , מן הראוי לפתוח בבדיקת כמה מן המלים שבשימוש . המחשבה היא השפה , כפי שאמר זאת וויטגנשטין . אוצר מלים טכני הוא רק שפה בתוך שפה . בדיקת אוצר המלים הטכני תשמש בו בזמן גם כנסיון לגלות את המציאות שחושפות או מכסות המלים .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help