sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

את הסדקים ואינו מנסה לפרוץ דרכם או לברוח מהם . ועדיין היום , בשנות החמישים לחיי , הנדנדה אינה יציבה , עדיין עולה ויורדת , אם כי בזוויות הרבה יותר מתונות . במשך השנים הללו , כאשר הקשרים עם גברים עוררו בי באופן מתמיד את המפגש הפנימי עם החלקים השונים שבי , הגבריים והנשיים , הרוצים וממאנים להתמזג - היו היחסים עם חברותי ועם אחותי מקור אינסופי של צמיחה ותמיכה . עם חברותי כמעט לא עלתה השאלה מי חזקה יותר ומי חלשה יותר . הדרך להידברות היתה חופשית , ולא התעוררה הדילמה של ויתור על עצמיות למען הקשר שבינינו . היו שנים שנושאי השיחה שלנו היו בעיקר - כמו בגיל ההתבגרות - הגברים שבחיינו . אבל מאוחר יותר , בשנות אמצע החיים , העסיקו אותנו דברים אחרים - הקשר שלנו עם ילדינו המתבגרים , עם הורינו המזדקנים , ההתלבטויות סביב קריירה ועבודה , יצירה וביטוי עצמי . בגיל מאוחר יחסית הייתי לאם , ואולי בשל כך היתה החוויה הזו השלמה ביותר . הקשר עם בתי הביא אותי למקומות ולעוצמות שלא הכרתי קודם , הקשורים למכלול רגשות , לאהבה גדולה , לכוח אינסופי , לפגיעות קורעת , לילדותיות גדולה ולבגרות אמהית . בתחום העבודה והקריירה דרכי היתה קלה יחסית . ועם זאת , ב 25 השנים שאני באוניברסיטה אני נמצאת בקונפליקט מתמיד - האם עשיתי נכון שעזבתי את העבודה הסוציאלית למען העבודה האקדמית ? מבחינה מסוימת אני חשה בגידה בעצמי , הייתי רוצה לטפל באנשים יותר מאשר לחקור אותם , לתמוך בהם יותר מאשר ללמד אותם . אך מבחינה אחרת אני נהנית מהיצירה , ההשפעה והחופש שסוג עבודה זה מאפשר לי . בעבודתי האקדמית מצאתי את עצמי , עם השנים , מתמקדת יותר ויותר בפסיכולוגיה של האשה ובהבדלים בין המינים . זהו תחום חדשני , מעניין ופורה במיוחד , ואני משלבת בו את העניין האקדמי עם העניין החברתי , הפוליטי והאישי ; את הביקורת החברתית עם התמיכה וההעצמה האישית . זה הסיפור שלי על הדיאלוג שבין הגברי והנשי שבי . אני רואה את עצמי עוברת את הדרך מהילדה במלמלה המפחדת מהכדור , אל הנערה המנהיגה הרוקדת בתור בן , אל האשה הצעירה הצומחת דרך פגיעותה ונשיותה , ואל אשד , בוגרת שהגבריות והנשיות חיות בה כמעט בכפיפה אחת . ואיך ישחקו שני אלה בהמשך השנים אינני יודעת עכשיו . כל אחד מאיתנו עושה את המסע הזה שבין הגבריות והנשיות שבו ,

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help