sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

ומשפחה ממרחק מה , ולכן הבנתו או הבנתה * היא במובן מסוים תיאורטית גרידא . איש המקצוע מתבונן , מקשיב , מסיק מסקנות . משקיף כזה בהכרח חסר את נקודת התצפית של המסתכל מבפנים . יתכן כי עצם המרחק הזה הוא המחולל את הבעיה השנייה ו רבים מבין הרופאים העובדים הסוציאליים ^ והפסיכולוגים ממקדים את תשומת לבם כל כך אל פגיעותם של הורי . ם עד שנקודות הכח שלהם נעלמות מעיניהם . רבים אף נכנעים לדחף להטיל את האשמה של כל הבעיות המשפחתיות על ההורים . האהדה מאפשרת למקצתם של אנשי המקצוע לגשר על פני הפער שבנסיונם . מחקרו מעורר המחשבה של ג'רי n < s « rrr שנערך על ארבע עשרה משפחות שנעזרו בשירותים של בית ספר לילדים בעלי פיגור שכלי , ( 1969 ) מתאר את החיפוש אחר עזרה מקצועית בכוח שכנוע , בתובנה ובהשתתפות רגשית . דומה כאילו נכנס ג'ייקובס ממש לתוך עורן של הנשים שראיין . אנשי מקצוע אחרים מסויגים יותר כלפי מספקי המידע שלהם , ועם זאת עדיין מצליחים להרחיב את הבנתנו בדבר החוויות שבנ'י המשפחה מתנסים בה . כגון , המחקר שערך פראנסס גררקמן על אחיהם ואחיותיהם של ילדים מפגרים , ( 1972 ) הטיפול שטיפלה אתל רוסקי בהוריהם של ילדים נפגעי תאלידומיד ;( 1972 ) וכן ראיונותיו של רובךט אג'ךטון עם גברים ונשים * מפגרים . ( 1967 ) בכל אלה יש מיזוג עשיר ונלהב של דיוקנאות לחידים וכן הערות נבונות ורגישות על אודות מגמות כלליות . אךררי ; 1 ג גופ מן , ( 1963 ) שאותו אני מעריצה במיוחד , מדגיש בניתוח תיאורטי , מברלק שערך , את השפעת השוני שבמשפחה על חייהם של כני אדס . הוא מצטט דברים מרגשים מפי אנשים שהודבקה להם תווית , ולפעמים דברים מפי אנשים מוגבלים . בקציה האחר של קשת הסגנונות מציג * ר"י באךש ( 1968 ) סטטיסטיקה על נוהגי גידול ילדים , שנקטו הורים לילדים נכים במילווקי בראשית שנות השישים . מאות הראיונות שהוא מנתח כוללים תצפ ; ות מעניינות רבות על שכיחותם של קובלנות , נהגים , גישות וציפיות מיוחדים . בני משפחה כתבו פחות בנושא הזה , ומה שנכתב מושתת על סוגים שונים של "נתונים . " בכתבם בגוף ראשון מספרים אמהות , אבות , אחיות ואחים על * ילדים מוגבלים , הורים ואנשי מקצוע הם משני המינים . אף עללפי כן דבקתי במסורת והשתמשתי בכינוי השם הזכרי כדי לציין אדם ממין זה או ממין זה , על פי המשמעות הכללית . לאורך הספר השתמשתי ב"הוא" או ב '' היא" ככל שנתאפשר הדב , 1 או שהשתדלתי להימנע מן הבעיה בדרכים אחרות .

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help