sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

את הרגלי הבוקר של הפעוט , שאינו זקוק עוד לעזרת מבוגר . במכתבו הוא מצייר את הדברים , כמי שהפנים את ההרגלים ואת הערכים זה מכבר . בחלק השני של השיר מצייר הילד את עצמו והוא מגדירו כך : "וילד אחד חרוץ מאוד וחזק וגיבור . " זהו , כמובן , המופת של התקופה , דימוי עצמי אידיאלי של הילד . בהמשך השיר מקבלת תדמית זו משמעות נוספת , כי מימוש המודל הוא האב החייל . אותו אב , שהמכתב מופנה אליו , מצוין כ " אבא גיבור , שמהר ינצח ויחזור . " אבא הוא גדול , הוא מושא הערצה , איש חזק , חרוץ וגיבור . החלום של הילד הוא להיות כמו אבא . בציורו הוא ממחיש לאב כי אכן , גם אם הוא עדיין פעוט , כבר עכשיו הפנים את תכונותיו של האב ואת המודל הטוב והגברי של התקופה . מכתב לאבא / פניה ברגשטיין שלחתי לאבא מכתב גדול , כתבתי לאבא שלי על הכל , כמו שכותבים אצלנו בגן אבא ןבין את הכל מצץ . בראש מכתבי מציר תךנגל - סמן כי השכמתי לפני הכל . ועל ידו - מבךשת שנים , מגבת וברז עם מים , ושלחן וצלחת , ומפית מקנחת . אחר כך - שבך עם יונים , והרבה זרעונים . וגן ילךים , וגנת יךקות , וילד אחר חרוץ מאד , וחזק וגבוד - משקה בצנור . וישוב צירתי ספלים וצלחת , וספוג וסבון ומקלחת . ובסוף , ובסוף - אמא גדולה וילד לןטן כותבים מכתבים על / יד השלחן , אל אבא לוחם , אל אבא גבור . שמהר ינצח ויחזר . מיכאל דשא מתאר בשירו , אורית משחקת את אמא , ' מערכת יחסים בין בת לאמה . עשרת בתיו של השיר רצופים מסר דידקטי וחינוכי לפיו על הילד לציית ללא עוררין ולמלא אחר איסורים : ... " אך אסור לשים בפה / העיפרון

ספרית פועלים


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help